Rädd för att åka utomlands!!!
Jag och min sambo och vår 4,5 månader gamla son har blivit bjudna på en resa av mina svärföräldrar, vet inte vart vi ska åka än, men det blir ett varmt land, känner mig jätte osäker på om vi bör åka med Eddie trots att han är så liten.Någon som har erfarenhet av att resa till ett varmt land med spädbarn, eller någon som bara har något bra tips på hur vi ska göra. Tack på förhand
/ Sandra

Be att få skjuta på resan om det inte känns bra för dig.

Ja jag vet att jag borde det, men det känns som att jag gör så många människor besvikna, och att jag kanske bara är väldigt överbeskyddande, men jag vet inte

Om de blir besvikna är det upp till dem. Du skall inte känna någon skuld för det.Det blir fler tillfällen för resor.
Jag har blivit erbjuden att följa med mina föräldrar utomlands helt gratis. Men eftersom jag inte gillar att sola och bada, eller vara borta mer än en helg, så har jag tackat nej. Det kanske är otacksamt, men jag känner verkligen inte för det och då är det ärligare att tacka nej.

Vi är oxå bjudna av svärföräldrarna, jag fick då bestämma när vi skulle åka, vi åker i slutet på agusti, då är Leo 8 månader. Vill ej åka tidigare. När han är 8 mån äter han lite annat, dricker välling o så….. Jag vill kunna göra nått på egen hand med sambon om vi ska åka utomlands. Ta nån god drink, vi har all inklusive… Vi ska åka till Bulgarien.

Min dotter & barnbarnet (1,5år) åkte till Nya Zeeland den 30maj och kommer hem i augusti..Nu är det vinter i Nya Zeeland och dottern ville absolut INTE åka, när det är för varmt där !! Men resan hade gått jätte-bra och barnbarnet hade varit så duktig..
Men
innan De reste…Hmm? Hur tror Ni Jag (mormor) mådde?? Usch & Fy…ville att De skulle stanna hemma !! Ibland kan man inte bestämma, tråkigt nog.

vi ska till bulgarien på tisdag. vädret där sägs vara ungefär samma som här hemma.
vi åkte m lillan då 2 månader gammal plus hennes brödrar på då 4 o 6 år. Det fungerade jätte bra. När man åker utomlands o de är så små vet man ju att de får rätt mat om man ammar… '
men självklart måste du få välja o bestämma om du vill åka eller ej! Det är ju ditt/ert barn o din familj det handlar om o det går ju före andras besvikelser… tycker iallafall. Be om att få åka lite senare om det känns bättre. Dock har vi varit iväg när minstingen skulle fylla 3 o det var värre! Hon blev kass i magen o fick feber mkt troligt för att hon svalde badvattnet som hon var mer i än ovanför! Så skulle jag välja hade jag hellre åkt tidigt än när de är äldre men inte till ngt JÄTTE varmt land utan lite lagom varmt! För det är ju jobbigt oavsett ålder!
Det som skulle oroa mej är värmen, resan ev. sjukdomar små barn kan vara mottagliga för samt vattnet om man inte ammar.
Man ska nog gå på sin eget omdöme o känsla och inte bry sej så mkt i andra om o hur mkt de blir besvikna om man tackar nej.

ja det är värmen som oroar mig, för jag ammar, så ngn mat får han inte i sig, men värmen, är orolig att det ska bli för varmt

Tack för alla svar

#9 Känns det inte bra så ska du inte åka med bebbisen.
Jag och maken sa att vi åker inte utomlands innan barnen har fyllt iaf ett år då de kan hantera värme liiite bättre än mot när de är bebisar.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.