pekbok för iphone (barnspel)
Hej,
Jag och en kompis(han pappa till Björn 3år och jag pappa till Rut 2.5år och Malte 3mån) har skrivit en pekbok för iphone.
Den är väldigt uppskattad av många så jag tror att även ni och era barn kommer tycka att den är rolig.
Vi har heltenkelt valt ut lite bilder som man kan bläddra mellan och när man tryckler på dem så säger en röst vad det är för ngt. och en text visas med ordet för t.ex en "elefant".
Om du är nyfiken så kan du läsa mer om den här: www.optimates.se
eller söka rätt på den i appstore, där heter den kortochgott "pekbok"
Mycket Nöje!
/Tommy och Viktor
ps:
det skulle vara väldigt roligt att höra vad ni tycker om den och vad vi borde göra mer!
:ds
Synd att jag inte har en iPhone. Verkar ju spännande med denna Pekbok.
hmm kanske ska fixa den då:))
jag har ju Iphone 4(Snälla föreldrar som köpt den inte en gång utan 2gånger då jag hade 3gs innan;P)

jag har inte iphone men jag tycker det är vansinnigt med spel till så små barn. nu verkar detta vara en form av bok, så det är väl ok. men min man berättade om en tvååring som själv kunde låsa upp sin mammas iphone, leta upp sina egna spel och sätta igång dem. det är helt sjukt.

Den är lite i enklaste laget. Lite för lite action för att min snart 2åruga son ska hålla intresset uppe. Lite oinspirerande röst, ni vet ju hur barn vill ha saker uppläst, lite mer inlevelse gör det spännande.
I övrigt är appen enkel att använda o rätt bra. Skitbra med svensk app. Finns påtok för få.
En app som lockar intresse är annars
Itsy bitsy
Pekaboo barn
ABC train
matching dlx
Lagom action, enkla o användbara appar. Gillar även MPB alla sagor, tex On top of spagetti, nackdelen är att den är på engelska. Men min son gillar den ändå, den är tillräckligt spännande. :-)
Gällande #3 håller jag inte alls med. Vari finns faran? Iphone har helt nya möjligheter att skapa användbara o lärorika barnspel. Min son har förtrollats o lekt med min iphone sedan han var 1,5 då han lärde sig dra av knapplåset, öppna o stänga appar samt att interagera med den.

#4 faran? vem har pratat om fara? vad hände med vanliga hederliga leksaker eller leka ute? min son blir fyra och är totalt ointresserad av allt vad teknik heter. jag är glad så länge han håller sig borta från datorer och spel. förstår inte varför man vill låta barnen sitta med en telefon, datorspel etx när de är så små. det kommer tids nog ändå.
#3 det kan mina barn med.dock har faktist inte jag lärt dm det,utan de är deras Morster
Hej igen,
Jo jag är nog den första att hålla med att det finns endel att utveckla, men
lita på att det är på gång :) Det är många som skaffat pekboken och det har sporrat oss som sjutton till att få den bättre på alla sätt, men eftersom folk kommer med så trevlig feedback som ni så försvinner förstås tid till det :)
Tack för att ni tagit er tid!
/Tommy
Stackars barn! Strålningen från en iPhone är kraftig och skadar barnen. Ju mer strålning barnen utsätts för desto mer okoncentrerade blir de. De får beteendestörningar och sämre minnesförmåga. Barn som använder en mobil mycket har sämre hälsa än de som inte använder en. Se här
Hej igen,
Nu har vi, lagom till appens 1årsdag, uppdaterat vår pekbok REJÄLT så att den bl.a även innehållertvå nya kategorier:
- ALFABETET
- SIFFROR
Här är ett exempel på hur Alfabetskategorin ser ut på svenska. Mycket nöje!man hittar den fortfarande här (och det finns en GRATIS-version)
Mycket nöje!
Tommy Säfström