Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 46257 ggr
Erdiz
161

present till kille 5 år

Ja vill ha lite tips på vad man kan ge till en pojk som fyller 5 år. han gillar robotar, dinosaurier, tv spel.
Men allt sånt som jag vet att han önskar sig är ju så dyrt. kan max lägga 200 kr och knappt det till honom.

ös på med förslag även om sånt jag inte nämt. tacksam för allt:)

Bumsibum
3

leksaks pistoler, svärd, coola leksaks gubbar, bilar, traktorer, sopbilar, o massa annat… Glad, något spel, pussel osv. Eller nu när de snart e sommar nån heftig ute leksak eller vattenpistol osv.. Glad

Erdiz
7

hade tänkt mig ett game boy först eftersom han tjatar så om att få spela på min brors telefon.

Men tror med tanke på min ekonomi som inte ens existerar blir det nog vattenpistol. hade det i tankarna innan. Sällskapsspel är ingen ideé till honom för det är aldrig någon som vill spela med honom.
någon form av aktiv lek är nog bra. då han hemma hos sin mor alltid sitter och spelar tv spel. o då menar jag alltid. För hans mor tillåter honom att stanna hemma från dagis för att spela.

Bumsibum
2

oj, va skum mamma.. Förvånad

men vattenpistol e ju en kul grej… Glad

AnnaLundin
2

Hur bor de?

Min 5-åring fick en begagnad trampbil härom veckan, OJ vad han har haft kul med den!

Jag hade inte köpt vattenpistol (eller annat "vapen") till en femåring, men det är ju jag det… Hade nog hellre i så fall valt något som stimulerar hans kreativitet, t.ex mekano, lego eller - har han någon trätågbana? bilbana? Sånt finns också att få tag på, dels lågpris nytt och dels begagnat till bra priser.

Erdiz
4

TACK för alla tips så här långt Skrattande

jag är också emot det med pistoler egentligen. Men vattenpistoler känns inte som samma sak. Vattenballonger och andra vattenlekar är nog populärt hos honom men inte hos föräldrarna:)

Hos mor sin bor han i lägenhet i stan och hos far sin bor han i hus. på "landet".

Han har ju så mycket lego, o banor och bilar och sådant.
Och mina föräldrar och min brors tjejs föräldrar funderar att köpa en cykel till honom.

en drake kanske?:)  sån i tyg som man har ute när det blåser.

Han är en smart grabb, lite ego speciell. leker gärna själv. men sitter man med honom och målar så blir han överlycklig.

Jag frågade honom vad han önskade sig. då ville han bara ha en levande dinosaurie.

man vill ju ge honom någonting som han kan använda varje dag och som inte bara hamnar bland alla andra leksaker efter en dag. och glöms bort. som det lätt gärna blir.

tips på sommar leksaker?

Bumsibum
0

jag kom på en annan sak, man kan hitta både dyra o billiga, man kan ha de både ute o inne…. sån radiostyrd bil.. Glad

AnnaLundin
1

Jag sökte lite på nätet om leksaker för olika åldersgrupper och hittade bland annat dessa sidor:

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5936

kanske kan det ge dig några uppslag och idéer.

Ett annat tips, om dina föräldrar kommer ge honom en cykel, köp då en snygg Cykelhjälm till honom! (kom bara ihåg det gröna spännet…) Cykelhjälm

MagArne
1

Bilar och traktorer från plasto?

Dessa är perfekta för både inomhus och i sandlådan. Tål nästan hur mycket stryck som helst och är inte allt för dyra.

Cykel tycker jag låter som en utmärkt idé. Ta med grabben till butiken för att välja ut en egen hjälm kanske?

Kimpa
4

Min grabb på 5 år har fått ett radiostyrt plan. Det är litet i frigoliet, väger ingenting nästan.
Han älskar denna leksak. Enda nackdelen är att det måste vara helt vindstilla för att använda den.
Den ligger på knappt 200:-

KimE
1

4)

Men anna både savage och remington har gevär för barn.

http://www.savagearms.com/firearms/models/

Tokigt men i usa är det accepterat.

AnnaLundin
2

#10 - att det finns innebär inte nödvändigtvis att det är bra. Jag ser ingen nytta i att 5-åringar ska leka krigslekar…

Myrra
0

Det behöver inte bli så dyra saker för att det ska vara roligt,mina barn älskar "Slajm" gärna sånt som pruttar när man stoppar ner handen i burken.

Leklera,gips och gipsformar, fusk-tatueringar.

/Myrra

Kimpa
1

Appropå pruttar… Pruttkudde var något som gick hem och var sååååå roligt. Finns smarta pruttkuddar som "blåser upp sig" själv, så behöver de inte blåsa upp dem. Bara sätta sig, resa sig och sen är det bara köra igång igen.

Erdiz
1

Nu blev det nästan ännu svårare att bestämma sig vad man ska ge honom^^ Foten i munnen

Tack för alla tips Skrattande

HannaM
1

En sån där rolig tuta till cykeln! Med lite tur finns det i dinosaurieform=)

pwestermark
0

min son blir 5 nu i slutet på maj o hans stora önskan är en nintendo ds.

o det kommer han att få"hemligt hihi"

o så är det Ben 10 spel som gäller..

Men om man ska nämna sånt som inte kostar multum

så en sparkcykel kan kosta allt från 200-över 500kr..

men hittar man en sån till bra pris så är det kanske ett förslag.

på öob finns det massor med billiga leksaker..

min son är överförtjust i leksaker o små gubbar hit o dit..

men dom där pytte små gubbarna typ star wars o det kostar ca:100 för en eller 2 gubbar..

Men Ben 10 är populärt för pojkar det finns det mycket av.

Som tex Ben 10 lego som finns på coop o leksaksaffären..hos oss kostar de 145kr..

exitingsvillemo
0

Här håller Disney's Cars i sig fortfarande. Nu har vi handlat Bilar i både julklapp och födelsedagspresent i flera år.

Är det kanske ngt han gillar? Bilarna är ju ganska dyra om jämför med "vanliga" småbilar, men jag kan lova att dom håller för vilda rally-tävlingar =)

Annars Lego, det kan man ju komplitera hur mkt som helst av.

PlusPlus är också en populär sak här hemma

(min kille är också 5)

Eller som andra skriver, ngt till cykeln. Hjälm, tuta, flagga, sådana där man sätter i hjulet =runda små saker, i olika färger, finns i olika mönster också typ döskallar och bilar, säkerligen dinosaurier också.