Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 2204 ggr
Mamma28
0

Regnkläder till större barn?

Paniken börjar närma sig och skolan börjar snart. Vad har ni till era lågstadiebarn för några? (galonställ eller allväders) Tycker att sommaren har gått väldigt fort känns som det inte var längesedan det var skolavslutning.

Elisabeth-J
0

När Robin gick på lågstadiet så hade han vanligt regnställ, galonisar vägrade han ta på sig då, men det fungerade jättebra :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
0

Jag har idag köpt ett nytt regnställ till Robin och dom fanns från storlek 110. Det är i märket Pinewood, kostade 400 kr och är ett material som inte känns som regnställ utan mer som vanliga jackor. Kläderna kan användas som vanligt vindställ och som vardagsjacka. Vi bor i Jämtland och jag fick höra andra här berätta att dom även använder det vintertid med fleeceställ under, även när dom åker scoter så fungerar stället bra mot vind kylan. Att det står emot riktigt ösregn jättebra har dom också testat så allt det avgjorde mitt val :)

Elisabeth 

Mamma28
0

#2 Pinewood har jag aldrig hört talas om . Var hittade du det? Och var det midjebyxor eller hängselbyxor?

AnnaLundin
0

Säjer samma, VAR hittade du det?

Min dotter lär ju behöva ha något i skolan i vinter….

Elisabeth-J
0

#3 Vi har en klädbutik här i byn som tar in bra kläder. Sök på Pinewood så kan ni se på deras hemsida vad dom har. Det är midjebyxor.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

http://www.pinewood.se/ Dom visar tydligen inte allt dom har där. Jag har köpt ett till mig själv också nu och har testat det. Jag använder jackan som en vanlig vindjacka/vardagsjacka och rekommenderar det varmt. Det måste finnas fler ställen i landet som säljer dom, det står kanske på hemsidan.

Elisabeth 

Andreassons
0

Jag tycker att det ar svart med regnklader for barnen nar de blir lite storre. Mina killar (8 och 10) vill inte ha galonstall eller regnklader overhuvudtaget.

Nu har vi dessutom flyttat till Kina och ska idag forsoka hitta regnklader har. De verkar inte ha galon har alls sa vi far val se vad jag hittar.

Ingeborg

Elisabeth-J
0

#7 Ja det är svårt när dom inte vill ha, men den dagen det regnar och dom måste vara ute av någon anledning så är dom tacksamma för att dom har ett regnställ :)

Robin ska med klassen ev ikväll och fiska kräftor, då är han glad över regnbyxor och gummistövlar minsann :)

Elisabeth 

Mamma28
0

# Våra har aldrig sagt något om att sätta på sig regnkläder och bryr sig inte om det är galon eller inte, så jag vet faktiskt inte vad vi ska köpa.