Barn iFokus

Barn

Etikett24-annonstorget
Läst 868 ggr
Seglarina
0

Vintagebabykläder

Hej

Jag är inte medlem här men kanske kan få ställa en fråga ändå?

Jag har en hög med babykläder, som jag och min bror hade då vi var baby. De är från 1958 och 1961, eventuellt något enstaka även från min kusin 1953.

Jag har sparat detta för jag hade tänkt mig att mina barn skulle ha dom. Nu har jag tyvärr inte fått några barn, varför jag ska göra mig av med dom nu. Eftersom jag behöver pengar tänkte jag fråga er här som har barn om ni har någon uppfattning om vad intresset kan vara för dylika kläder?

Det är väldigt söta små blusar men knytning bak och spetskragar och hemstickade dresser i ull. Även en hemsydd klänning för en lite större flicka (jag) i röd sammet (tidigt 60-tal) till exempel. Vad tro ni, finns intresse, eller? Tacksam för era kommentarer.

Seglarina

Seglarina
0

Kanske ska tillägga att jag egentligen inte funderat på att sälja det här först och främst, fast jag skulle ju kunna ändra mig.

[Thiah]
0

Jag kan tänka mig att intresset är ganska bra om du sätter ut det på t.ex. blocket. Du kanske inte kan få stora pengar per plagg men endå en liten summa.

ettlitetalias
0

Kan även vara värt att kolla in Etsy! Där brukar folk betala lite mer för vintage!

Seglarina
0

Tack för tips!

Bumsibum
0

men rätt köpare så.. visa har ju sån "gammal" stil till sina barn man ser tex folk ibland men barnvagnar från den tiden.. inte min stil dock.. men finns ju säkert folk som vill ha de, eller samlare… vem vet.

Nilam
0

Jag älskar vintage! Om du provar Tradera, så behöver du inte bestämma värdet, utan de som budar kommer sätta priset ;) Annars kolla med vintage-butiker :) Här i Uppsala finns det två som jag vet om.

Seglarina
1

Jag har hållit på en tid och sålt mina Barbies på Tradera så jag kommer sannolikt att lägga ut babykläderna där också. Tack för hjälpen, det verkar som om det kan finnas intresse, så jag ska försöka.