Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3846 ggr
pernillaa
2013-03-27 15:29
0

Orolig sömn

Hej

Min son är nu 9 månader och har fram tills för typ en månad sen varit en helt otroligt lugn och nöjd kille som alltid varit glad och gnällt väldigt sällan och då har det varit lätt att åtgärda. Nu är han gnällig mest hela dagarna och vill bli buren mycket.
Nätterna är inge roliga eftersom han vaknar väldigt väldigt ofta av att han vänder på sig i sömnen och hamnar på alla fyra och försöker ställa sig upp. Han tappar nappen och lägger sig på den och bara rörs hela tiden. Får vända honom hur ofta som helst, leta reda på nappen och lägga på honom täcket igen. Det tar för honom också märks det nu. Han ser rätt trött ut.

Vad tror ni att det kan bero på riktigt?

Ha en bra dag! // Pernilla

VildaVittra
2013-03-27 15:35
0

Någon tand som trilskas på vägen upp?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

pernillaa
2013-03-27 15:37
0

Nej han har sen flera månader lika mycket tänder som en 1-1,5 åring. Har misstänkt fler tänder på gång men det har inte hänt någonting i munnen och kan varken se eller känna någonting någonstans. Borde väl inte ta en månad för en tand att komma upp? Eller? För det är typ så lång tid han varit såhär gnällig.

VildaVittra
2013-03-27 15:48
0

#2 Jag tänkte just om den bråkade och är på väg upp där den inte ska vara eller får plats.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Greigh
2013-03-27 18:15
0

Låter som 9 månaders fasen, där separationsångest också är väldigt vanligt. Det går över med tiden, ha tålamod :)

pernillaa
2013-03-27 21:03
0

Okej. Tack. Har aldrig hört om den fasen faktiskt. Ja vi får se vad det blir av det. Kanske är en tand också, vem vet.
Tack för era svar.

AnnaFagerell
2013-03-28 05:07
0

efter att man uteslutit sjukdom, såsom öron och hals så är det nog bara en fas där mycket händer i livet. det finns flera sådana stadier men om han vill bli buren även på dagen skulle jag kollat upp honom hos läkare, ev BVC?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

pernillaa
2013-03-28 07:02
0

Jag har läst på om den här 9månadersfasen och det stämmer helt in. Han är så klängig och har liksom inte riktigt tid att äta utan vill bara kladda i maten och har fått ett himla humör. Det är nog bara en utvecklingsfas ändå.
Men fy vad jobbigt det är. Får inte sova och måste bära honom hela tiden. Haha. Vet som inte hur man ska få honom nöjd just nu. :P
men det där att han ställer sig upp på alla fyra och kryper runt i sängen och vrider och vänder sig stämmer in på det jag läste om 9månadersfasen, att han ska kolla var jag är.

MrsBex
2013-04-02 20:00
0

Bara läst TS Det låter som tänder eller som om han är i en utvecklingsfas. Det är också i den åldern som de börjar kunna få nattskräck. Har du nattlampa?

Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig

PogoPedagog
2013-04-10 21:36
0

Enda problemet jag kan hjölpa dig med är avsaknaden av täcket. Sätt på ett par varmare strumpor och en varmare pyamas så kan han sova utan täcke om han tappar det. Är själv i en jobbig sovperiod med min fyramånaders son. Han sprattlar och vaknar stup i kvarten, tror jag vaknade ca tre ggr/timmen i natt:( Det som får mig att härda ut är att jag insett att allt går i vågar och att det plötsligt lägger sig och de kan sova fint igen bara sådär. Han har haft ett par sådana perioder redan nämligen.

pernillaa
2013-04-11 08:19
0

Tack. Hans 9månadersfas börjar så smått på att ge sig. Han börjar få tid att äta igen och sover bättre och bättre. Än är det fortfarande bara mamma som duger men det släpper väl det också lite så småningom. Så här är det lugnt iaf. Ja man får tänka positivt. =)