Barn iFokus

Barn

Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 2639 ggr
[Anna-N]
0

Barnvårdsprodukter

Vilket märke använder du i form av tvål, salvor m.m till barnen? Vilka märken har du bäst erfarenhet av och minst. Med tanke på allergi, utslag o s v. som kan uppkomma samt effekten.

[Anna-N]
0

Använder Barnängens badolja, Ren baby (parfymfri) och zinkpasta. Tycker de fungerat bra hittills. Inga utslag eller liknande.

lisette
0

jag använder natusans duschcreme till loke och intoyol.

skruttan31
0

Inotyol,,  var bäst vid röda prickar i rumpan..

CBA
0

Natusan duschtvål och shampoo, barnängens parfymfria badolja och ACO parfymfri fet hudkräm använder vi till killarna.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sandra76
0

Zinkpasta vid röda stjärtar. Men även Tender care. Sedan har jag använt Oriflames babyprodukter som jag tyckte var bra-inga starka dofter. Att de var bra var en av orsakerna att jag gick med och köpte direkt:)

Annette
0

När våra var mindre använde vi Natusans produkter samt Inotyol.

Gullan402
0

Barnängens schampo (använde det som tvål oxå när de var bebisar), barnängens barnolja ( i badvattnet) o till röda blöjutslag Silonsalva. (Silon köps på Apoteket)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

lisette
0

ni som använder olja i vattnet, varför gör ni det?

jag som använder natusans duschcreme, eller vad den heter, tycker den funkar bra. huden blir återfuktad ändå.

använde själv olja i vattnet innan, men jag tyckte det blev alldeles för halt och glidigt.

Carita
0

#8 Jag slutade också med oljan då det bara gled omkring (kanske jag överdoserade)

I badet används ACO mouse wash och shampoo för baby.

På huden Propylenglykolsalva (receptbelagt) morgon och kväll då han har väldigt torr hud. Smörjer alltid händerna efter tvättning.

I rumpan Inotyol eller Bepanthen.

Sandra76
0

Båda mina söner har haft torr hud de första månaderna som bebis. då tyckte vi att olja i badet fungerade fint. Dessutom massrrade vi in olja på fötterna som var extra torra- med jättebra resultat.

När de blivit lite större så har vi iblan använt hair and bodywash med kamomill 

Och vid kvälls bad babybath med lugnande lavendel.

Cattis
0

Natusan tvål och barnängen schampoo. Inotyol till rumpan då de var små, och nu även på tvååringen då hon har hemska problem med magen och blir illröd för minsta lilla. Den salvan är så toppenbra!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

annemarili
0

_Till mitt barnbarn används nästan uteslutande Natusans olja. Både vid blöjbyte och bad. Hon har under dessa 5 mån inte haft ett enda utslaga eller problem med huden. Hon har en jättefin och mjuk hud.

Trots att hon haft en hel del problem med många avöföringar per dag. Samt att hon har anlag för allergier, har´en överkänslighet mot mjölkprodukter som gett en del utslag men dessa är helt borta pga helt mjölkfri kost. De ggr innan detta upptäcktes fick hon röda prickar vilka smordes in med olja.

Så den och andra oljor till barntvätt kan jag varm rekommendera. De ggr det varit nödvändigt med tvål så har dom använt Tvättcreme (vit flaska) från Apoteket. Det använder vi på sjukhuset vid behov. Helt suverän._

JMax
0

Olja i badvattnet har jag aldrig använt. Inotyolsalvan är super!! Använder Oriflames duschtvål för barn och ibland natusan eller något annat som är milt om Norma skulle få det i ögonen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pomperipossa
0

Sonen hade väldigt torr hud när han var ny så han smordes dagligen med olivolja. Funkade super. Till lillan är det natusans duschtvål. Inotyol är helt outstanding mot röda rumpor.

zzaga
0

Jag köpte e-vitaminolja att smörja lite med , dyr men bra. Jag gillar inte de där natusan och baby "oil" de är gjorda av mineraloljor , inte av naturoljor. Mineraloljor är resprodukter vid oljeframställning och jag tycker det är lite läskigt att smörja in en liten bebis med det. Mineral oljor brukar torka ut och göra huden mer beroende av olja än om man använder naturoljor.

Sen köpte jag ACO's baby talc salve som är helt kanon. På en natt botar den röd rumpa:)

AnnaLundin
0

Jag använder så lite "grejer" som möjligt till mina barn.

Men vad som förvånar mig är att så få har hittat Bepanthensalva som är det som fungerat ÖVERLÄGSET bäst hos mig, på alla tre barnen, när de haft röda rumpor. Inotyol tycker jag bara är kletigt och äckligt…

Bepanthens verksamma ämne Dexpanthenol anses underlätta hudens egen läkningsprocess och att det funkar så är jag den första att skriva under på!

lisette
0

finns på apoteket eller?

kan hålla med om att inotyolen är kladdig.

AnnaLundin
0

#17 Bepanthen finns på apoteket ja, oftast bland bäbisgrejerna.