Barn iFokus

Barn

Etikett04-barn-3-5-år
Läst 1942 ggr
[HildaVilda]
0

Hur ofta badar era barn i badhuset? (4-5år)

Hejsan

Jag har en dotter på snart fem år. Hon simmar bra och har redan börjat ta simmärken. Detta för att hon tycker att det är roligt själv såklart.

Hur ofta går ni med barnen till badhuset? Vi har gått en gång per vecka i snitt men undrar vad som är rekommenderat för barn i dessa åldrar?

Intehärutandär
0

Aldrig. Det är för dyrt. Eller var, mitt barn är ju 13 år nu. Men nu är det ännu dyrare. Han fick bada på sommaren i sjön. 

Finns nog inga rekommendationer? 

De vill gärna att de ska kunna simma innan mellanstadiet dock. Då brukar skolor sätta in extra simlektioner för de barnen (min son inkluderat). Ditt barn kan ju simma, så uppmuntra henne i att lära sig nya saker. Det finns simskolor för olika simning, t ex fjäril och crawl - och simhopp. Det har min son gått på en termin och att hoppa tyckte han var kul.

pyromanen
0

På skolan här har det varit i 2.an dom ville att de skulle kunna simma. Då har de även varit med skolan på badhuset regelbundet under något år.

Mina barn var inte ofta på badhuset när dom var små, bara ibland med sin pappa. Jag gillar inte alls badhus pga klorlukten och för mycket folk. Däremot var vi vid sjön nästan varje dag hela somrarna.  Dom lärde sig även simma på simskola vid badsjö sommartid.

Bumsibum
0

har med en 5 åring vi går sällan, de är rätt dyrt + att vi spar oftast badandet till sommaren.. men jag tror man kan gå hur mkt man vill ….

AnnaFagerell
0

Försöker gå lite ibland… blir mest bad på sommaren coh så ett par gånger under vintern. Tycker det är jättebra att barn lär sig simma tidigt

Medarbetare på djurskydd.ifokus

JustMySelf
0

Tror inte heller det finns några rekommendationer. När jag var 4-5 gick jag oftast iallafall en gång i veckan med föräldrar och syskon, när jag var 6 var det två gånger eftersom vi badade med skolan en gång i veckan också.