Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 864 ggr
SandraM
0

"Var kommer bäbisar ifrån?"

Vad svarade ni när ni fick den frågan?

Jag vet en som svarade_
"Ibland när mammor och pappor älskar varandra väldigt, väldigt mycket, så sluter de ögonen. Och så önskar de sig någonting."_

Och jag tyckte det var så fint sagt! 

Så, vad svarade ni?

Annette
0

Det är tre år mellan våra barn, så det var lite tidigt att gå in på avancerade saker när vi väntade lilasyster. Vi hade väl skojat om storken, för på dagis berättade sonen glatt att "storken skall komma hem till oss". Det hade de vetat länge när jag berättade det :)

Nu har vi berättat hur det går till, inte i detalj, men i stora drag.

Lillasyster undrade en dag "om fåglar också måste göra sex för att få barn".

Cattis
0

Det har helt berott på hur gamla de varit då de frågat. Har de varit gamla nog har vi förklarat ganska detaljerat utan att gå över "gränsen". Annars lite mer "luddigt".

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Niklas
0

Det är storken.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bubbelbubbel
0

*skratt* minns när jag satt hemma hos en gammal pojkvän, jag var väl kanske 15-16, och hans 4åriga lillasyster kryper upp i mitt knä.
-varför har du så mycket smink ? - jaa du, för att jag vill :) -jaha, du, vart kommer barn ifrån ? -eeh….det får du ta med din bror när du blir lite äldre…

å andra sidan kanske jag skulle sett det som positivt att lillasystern i familjen valde att fråga mig, men det blev lite, *host host* inte min avdelning :P