Barn iFokus

Barn

Etikett: 05-barn-6-12-år
Läst 1650 ggr
Anonym
0

Åka bort på längre resa utan era barn

Ponera att du och din partner planerar en resa, för att fira att din partner fyller 50 år. En resa på några veckor. 
Ni har ett varsitt barn (dvs. de är styvsyskon), och din partner har inte råd att betala resan för dig och ditt barn, utan bara för dig, han/hon själv och hennes/hans barn, och inte du heller. 
Förtydligande: Det handlar om en resa under några veckor, där bara du, din partner och hans/hennes barn kan följa med. Jag talar om äldre barn, 6-7 år och uppåt.

Hur skulle du gjort? Skulle du åkt med på resan utan ditt barn eller skulle du stannat hemma?

[Blodpudding]
0

Varför ska mannen då ta med sitt barn? Då är det väl trevligare att åka de vuxna, enbart.

Annars hade jag nog stannat hemma och låtit partnern åka med sitt barn. Det hade väl varit trevligt för dem.

Bumsibum
0

håller med #1….
eller krävt att båda ungarna ska med… inga alls eller bådas barn!

jbe
0

Jag hade tackat nej till resan med hänvisning att antingen så följer båda barnen med eller så stannar jag hemma med mitt barn.

Finns inte möjlighet att göra en kortare resa än några veckor och ta med båda barnen?

Tina-A
1

Men hur kan man ens komma på tanken att bara ena syskonet får vara med och ha en rolig resa medan andra syskonet stannar hemma?! Vilken absurd tanke, självklart är det inte acceptabelt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

exitingsvillemo
1

jag kan väl tycka att många orsaker spelar in. Är dom sambos? Lever barnen ihop? Är det liknande ålder på barnen?

Bor man ihop och barnen ifråga lever ihop som syskon (även om det bara är varannan vecka) så självfallet lämnar man inte ett barn hemma, då spar man tills man har råd att ta med båda.

Själv skulle jag aldrig åka utan mitt barn, jag vill att han ska få upptäcka världen och så länge han bor hemma så är han självklar på resan.

Anonym
0

#4 De är inte syskon, utan styvsyskon.

#5 De är sambos och barnen bor ihop varannan vecka.

Vill gärna höra fler åsikter!

Bumsibum
0

jag vill inte vara sån… men de känns som han "skyller" på att han inte har råd att ha med ditt barn… för han inte vill de… förlåt om de sårar..jag kan ju givetvis ha fel.. men jag hade vatt hårt "antingen åker vi alla fyra, eller bara du och jag, de är ju taskit mot *ditt barns namn* om inte h*n får följa med medan *din sambos barns namn* får de, de förstår du väll!?"

eller hade jag sagt "ok, betala för oss anda då men jag betalar för mitt barn, för han/hon ska med om ditt barn ska med!"

Emelie-E
0

Jag skulle aldrig åka utan min son om min mans dotter skulle med. Båda eller ingen.

Anonym
0

#7 Visst skulle det kunna vara så att partnern inte vill ha med "mig" och "mitt barn". Du har alltså själv inte heller råd att betala för ditt barns resa.

Anonym
0

Eftersom jag skriver anonymt kan jag inte ändra i inläggen. Självfallet menar jag att min partner kanske inte vill ha med mitt barn, mig vill han/hon ha med.

Bumsibum
0

ja, du får prata me din partner.. men jag hade ändå helst velat åka ensamma eller bådas barn åker med. Hoppas de löser sig och att du gör rätt.. tänk på att "kärleken är blind" många gånger och man gör ofta "fel val"  man tror inte att man sårar sitt/sina barn… eller vill inte inse de.. men så gör man de ändå… jag vet själv hur de är.. jag var 13 när min mamma träffa sin man..nu är jag dock snart 25… men då.. kunde de vara visa saker som hon var lite "ego" när de gällde sin man.. och de kan kännas än idag.. !
man får tänka p sina barn! trost att man är kär upp över öronen och älskar sin partner mest av allt… (efter sitt barn) men ett barn kan inte ersättas.. de kan en partner ok, inte samma kille/tjej.. men man lär ALLTID hitta en  "ny rätta" med tiden.. men får ju inte nytt barn inte just den ungen ju.. så man får tänka lite på barnet  med när man har en partner.. inte alla som gör de.. inte alla som merker hur partnern kan vara orätytvis mot ens barn.. de vill inte se de liksom.. men de är vanligare än vad man tror… tänk vilken underbar känsla ditt barn kommer få i kroppen om du inte åker med för att han/hon inte kunde åka med… eller om du kan övertala din partner att få sig råd/vilja ha med ditt barn! Ditt barn kommer känna sig älskad,lycklig och mycket värdefull och alla andra sköna känslor..!

Anonym
0

#11 Det är ingen sån sitation på det sättet, jag kan berätta senare när jag fått fler svar hur det ligger till egentligen. Glad #0 är egentligen bara en tanke.

Bumsibum
0

#12, jaså okej! Glad

Tina-A
1

#6: eftersom dom är styvsyskon är dom självklart syskon och självklart är det inte acceptabelt att lämna ena syskonet hemma medan båda föräldrar och andra syskonet åker!! Tänk alla semesterbilder och alla minnen och så är det ett barn som saknas?! Hur tror du det känns för den stackare som blir lämnad ensam kvar? Snacka om utanförskap, inget jag önskar något barn.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

pyromanen
0

Antingen med båda barnen eller utan barnen.

AusaBausa
0

antingen båda barnen eller inga barn..

Hade han/hon fortsatt kräva att dennes barn skulle med hade jag stannat hemma..

Bumsibum
0

de känns som de flesta här inne eller typ alla vad jag ser tycker samma! Glad

fridaas
0

Jag hade stannat hemma! Jag vet hur det känns för det utelämnade barnet nämligen och det är en känsla som inga barn borde vara med om. Min mamma, hennes dåvarande sambo och deras 3 gemensamma barn blev bjudna på en resa till Grekland av barnens farmor och farfar, jag fick stanna hemma med orden -men du är ju inte deras barnbarn. Så nej antingen följer inga barn med eller båda.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bumsibum
0

#18 uah… måste vatt hemskt.. …. man hade ju ändå bjudit med dig… de är ju inte så att de va du och 4 barn till som inte va deras barnbarn en mer eller mindre va gör de..

fridaas
0

#19 det var hemskt, de känslorna av att inte tillhöra familjen kom ännu mer då. Hade min sambo haft barn när vi blev tillsammans så hade jag gjort allt för alla följer med eller att det bara är vuxna som åker.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bumsibum
0

#20 åhh kan förstå de.. … jadu, de hade jag med!!