spara pengar
sparar ni pengar till era barn?
varför/varför inte?
tanken är att en viss del av lokes barnbidrag ska in på hans sparkonto. men jag har inte lyckats fixa automatisk överföring ännu. ska in på banken och sätta in hans doppresentpengar så jag får fixa överföringen då.
mina föräldrar sparade inga pengar till mig av den anledningen till att de inte hade råd. så, när jag fyllde 18 hade jag inte en enda sparad krona. tycker man bör se till att barnet ivf har pengar till ett eventuellt körkort (om man som förälder inte tänker betala det till barnen).
Ja, det gör vi av den anledningen att han ska få en grund att stå på för tex. körkortet innan de själva får ett riktigt jobb o kan tjäna egna pengar. Ska öppna ett eget sparkonto till Victor.
Har full förståelse för att alla familjer inte har råd o tycker inte det är en nödvändighet om man absolut inte kan.

Vi sparar så mycket det bara går till barnen…Det är inte alltid lätt men man försöker ju iaf… Börjar man i tid och har ett bra sparande så får man ju ihop en liten slant till slut.

Killarnas mormor och farmor och farfar gav dem ett varsitt konto i doppresent och det sätts in en liten summa varje månad på deras konton.
Vi själva har inte haft råd än att spara till killarna, men så fort jag börjar jobba så vi får en bättre ekonomi kommer vi börja.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Jag sparar sporadiskt till vår dotter. Det kan bli i snitt en tusenlapp i månaden. Allt ligger i fonder som jag tror på i långa loppet.
När min sambo slutar plugga hoppas jag att även hon lägger in en liten summa då och då.
Tom
det är verkligen en jättebra idé att spara.
mamma tog en del av mitt barnbidrag och en del av studiebidraget också, ett tag, vilken lycka när jag sen stog och funderade på mitt körkort och hur i hela världen det skulle gå ihop, och allt fanns på banken :D