Slumpa fram ett namn
Jag kom precis på att jag gjort en applikation för några år sedan som hjälper blivande föräldrar att komma på vad deras valp ska få heta. :-)
Tyvärr hittade jag ingen databas med kill-namn, så det fick bli en sida för er som ska föda flickor. För att få fram nya namn updaterar du bara sidan med hjälp av updaterings-knappen eller trycker på F5. Två namn visas åt gången. :-)
Lycka till!
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Oooh! Roligt! Särskilt om man tänker sig namnen som dubbelnamn - i så fall ska jag ha en "Pia-Marta". 
Eller om det blir en kille kan du ju döpa honom till Per-Nilla. :-)

Hahaha! Ja, det är klart värt att fundera på!

kul!
Kul! På andra försöket slumpade den fram min dotters namn.
Tom
Och tänk då på att det var en chans på 1 av 500. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Häftig sida :)
Någon som vet vart man kan hitta en bra databas med samlade kill-namn? Isåfall kan jag ju göra ett script med kill-namn också. :-)
Jag kommer ihåg att jag hittade en sida med kill-namn då jag gjorde scriptet. Men det var endast gammla namn som Kurt och Bertil. Sådant är ju inte kul att döpa sin son till. Jag vill ha moderna namn. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Tack Pernilla. Men där finns inte alla namn på en och samma lista. Det blir jobbigt att skriva alla själv för hand, en efter en. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

jim, det finns namn under länkarna, kommer inte ihåg hur det var upplagt där men du kan ju kolla! =)
Det ska jag göra. Tack Lisette. :-)

Vad roligt! ;-)
Testade detta och det första namn jag fick upp var det som min dotter heter andra försöket blev hennes shettis namn… Häftigt.
#2 HAHAHA ja de va tjuuusigt.
Jag hade en kompis när jag va liten han trode han hette efter båda sina föräldrar. Han va fullt övertygad att han hette Andreas kent kerstin .. hehe så sööt så :)
Men kurt och dom där namnen är juh fräsiga.
Hehee. fast sjlv skulle jag nog inte välja de till mina barn.
Namn är roligt.
Jag och min syrra brukar kalla varann Stig-britt och ulla-berit
Första försöket så var det det namn vi tänkt oss till vår flicka, nämligen Wilda men blev döpt t Tindra (skulle nog döpts t Wilda, passar perfekt!) aandra försöket vfar det hennes andra namn..Sofie!
Fräckt!
Jim, jag är imponerad av att du har lyckats bygga in en funktion som känner av vem som trycker på knappen och därefter anpassar svaret ;-)
Tom