Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 815 ggr
Tallullah
0

Barnet är inte glad i mat

Jag har en dotterdotter på ett år som inte tycker om mat. Och nu ska hon inn på sjukhus før att hon går inte nog upp i vikt. Mamman har provat allting.¨Det verkar som om det inte spelar nån roll vad hon än forsøker. Man kan se att hon inte gillar maten. Men mamman är tålmodig och får henne att äta lite ändå. Men det är klart man blir orolig och frustrerad. Är det någon som har upplevd det samma? Vad kan det vara før fel?

Intehärutandär
0

Det är ju ganska vanligt med matvägrande barn, fast ju så tidigt vet jag faktiskt inte om jag hört. Utan det brukar väl vara mer vanligt kring 3-4 års ålder. Då började petandet och de kanske bara vill ha pannkakor varje dag. 

Finns det någon mat barnet gillar, eller är det all mat hon ratar? Sjukvården brukar rekommendera att ge det barnen vill ha i såna situationer - oavsett om det blir samma maträtt varje dag. För tids nog kommer de vilja smaka på det mamma & pappa äter. Barn är ju nyfikna. 

Låter tryggt att sjukvården är inkopplad, så din dotter får den bästa hjälpen, ifall det är något fel med flickan.