Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2045 ggr
pernillaa
0

Tung inandning

Hej

Min son som är 6 månader har igår och idag stundvis likson dragit efter andan. Som om det är tungt på inandningen. det är dock inte hela tiden men idag har han haft problemen mer än han varit utan dom. Vad är detta?
Det liksom väser när han andas in…
Slem bara eller något jag borde oroa mig för?

Ha en bra dag! // Pernilla

Tina-A
0

Är han förkyld också? Jag har ingen aning om vad det kan vara men ibland lättar andningen av att vara ute i kylan. Jag åkte till närakuten när min dotter andades lite dåligt tyckte jag (inte dåligt egentligen men lite sämre än vanligt, typ) men det blev mycket bättre på vägen dit. Jag har ingen bil utan åkte kommunalt och fick gå en bit ute i vintern. Läkaren jag träffade rådde mig att stå på balkongen med henne i en filt ett tag… :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ladydragon
0

mitt råd är att rådfråga 1177 (Sjukvårdsrådgivningen)

med tanke på att ditt barn inte är så gammalt så ska man vara försiktig och om 117 råder dig att söka vård så gör det….

pernillaa
0

Misstänker att han antingen har något segt slem som ställer till det eller att han typ "fått för sig" något. För det kommer och går från ena minuten till den andra så astma är uteslutet. han är inte förkyld och jag har inte hört något slem-rosslande heller men vet inte vad annars det kan vara. Har provat nu med friskluft utan någon skillnad. Ringde till 1177 som tyckte att jag skulle låta någon ta sig en titt på honom om han blir allmänpåverkad. Han är då pigg annars med fin färg och beter sig som vanligt. Får se hur det går. Lyssnar lite extra på honom inatt i alla fall. Hörde ändå att han pep vid utandning med munnen öppen också så han kan ju vara svullen i halsen eller något.
Uppdaterar sen om det blir någon förändring.

fearless
0

Det rosslar inget när han andas heller?

EmelieGustavsson
0

min dotter gjorde också så när hnón var riktigt liten. Gav henne näsdroppar i ungefär en vecka och sen vart hon bra. nyfödda kan ofta bli förkylda de första veckorna :)

pernillaa
0

Han var inte tät i näsan eller slemmig i luftvägarna. Det var nog bara något han fått för sig. Mer något han gjorde när han blev uppspelt över någonting. Det försvann efter typ en vecka och han var då fullt frisk och nöjd. =)

fearless
0

Nu har min lilla också börjat dra tungt efter andan, hon gör det för att hon tycker det är roligt tydligen.. för först gör hon så, sen flinar hon lite :-) det är nog bara en fixidé..

pernillaa
0

Ja precis som jag uppfattade det också, hehe. ^^