lämna barn?
hej! hur gör ni om ni ska tex ner i tvättstugan och barnet sover?
vill inte väcka henne men jag måste ju ner.. hur löser man detta?
Om barnet sover så är det väl ingen fara att springa ner lite snabbt och fixa det man ska och sedan tillbaka?
Medarbetare på Pokémon Ifokus
nej tycker inte heller det, sen är min sambo hemma om hon vaknar. han sover då han har jobbat natt.
då springer jag ner en snabbis :)
Jag har en babyvakt, så jag använder alltid den när jag tex ska gå ut o släppa ut hästarna på morgonen som tar ca 5 minuter.. Så hör man om hon blir ledsen o då springer man in på en halv sekund.. Innan löste sambon o ja de som så att när vår dotter hade somnat för natten o skulle ta in hästarna ringde jag upp hans telefon (som vi lade brevid dotterns säng så hörde vi henne hela tiden, o sen tog vi med oss min ut. Hade jag hamnat i din sits hade jag sprungit ner o fixat det som skulles så fort som det bara går, ut med tvätten fort som tusan o in med den nya, om de skulle upp på tork hade jag nog hängt upp 5 plagg sen sprungit o kollat till henne, sen ner igen, sen upp.. ja.. Men det beror ju på lite.. är ju värre om man bor på högsta våningen i en lgh, då hade jag hängt upp tvätten på min toalett istället.. Annars är de bara o vänta på att bebis vaknar o ta med henne/honom ner i tvättstugan.
Ja gör det du :)
Medarbetare på Pokémon Ifokus
jag har tagit fel tvätt tid ändå haha, så ska inte ner förrens om en timme. men en baby vakt ska jag nog investera i. Kan va bra när han jobbar om jag måste ut i fem min . Jag bor högst upp och tvättstugan ligger två portar bort så det tar en stund att komma in igen. men babyvakt låter ju bra :) tvätten hänger jag här hemma om inte hon är vaken för då får hon följa med ner :)
Bara förbereda så mycket som möjligt innan med ljus- och mörktvätt för sig så har ju ju laddat maskinerna på nolltid.
Vista är man lite nojig i början men inga problem att springa ut med soppåsen, tvättstugan m.m som bara tar någon minut.
En trådlös barnvakt kan vara en bra investering. Satsa på en digital DECT då de brukar ha lite längre räckvidd, svårare att störa ut samt är skyddade mot avlyssning.
Om han är hemma är det absolut okej! Helt ensam tycker jag dock inte, det ska vara ett riktigt nödfall i så fall. Man kan glömma eller tappa hemmanyckeln eller bryta benet så man inte kan komma hem eller vad som helst…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]