Måste man byta matstol?
Vi införskaffade IKEAs Antilop igår som kommer få stå tills det är dags för smakpotioner. Men så läste jag att den ska man använda för att barnet själv inte kan hålla sig stadigt då den har höga kanter, innebär detta att vi sen måste byte matstol och inte kan fortsätta med Antilopen när barnet är äldre?
Hade någon som påstod att Antilop inte funkar för äldre barn, alltså att vi måste byta när barnet är 6 månader, vilket jag inte fattar. 
min dotter hade den stolen till hon var 2 år.. min systers son är 1½ år sitter hur bra som helst i en sådan stol…
, visa kanske har längre än 2 år men jag sluta me babystol vid 2 och började att hon fick sitta på en vanlig med ca 10 - 15 cm sittdyna fastbunden på en vanlig kökstol.
jag började med den när hon var 4 månader.. med dyna och filt..
Det märker du väl. Vi hade dock inte vår speciellt länge.

Min son på 2 år sitter fortfarande i sin sån stol. Ska byta så fort jag får pengar till det, men så länge han finner sig att sitta där i och inte reser sig osv så funkar den jättebra :)
tycker de stolarna är kanon bra… speciellt om man köper bord till! 
nu finns de ju olika färger med, iaf röd och blå inte bara vit,(har sett svart med men de tar fort slut eller så fanns de bara begränsat parti) min dotter är 5 år.. så när jag köpte fanns de bara vit..
,, men men 
Åh så bra. :) Jag fick någon som sa till mig att det var någon max åldergräns på den stolen vilket lät lite…. Vi köpte en vit för att matcha resten av möblerna samt att vi köpte bord till och en dyna så den blir bekväm.
ok, har jag aldrig hört, hehe.
låter bra de! 
En undersökning som gjorts. Där står iofs att antilop enbart är en babystol.
Babystol säger inte så mycket om någon specifik åldersgräns inte heller att åldersgränsen skulle vara 6 månader som personen mena på.

Vi hade den tills dottern inte fick plats i den längre. Eller ja, det blev ju bökigt att lyfta ur henne. Tror hon var 2½ då. Förstår inte alls varför man inte skulle kunna använda den längre än upp till 6månader.
jag håller med #10… förstår heller inte lönt att den finns då ens.. för då kan man ju bara ha den i 2 - 3 månader… visa börjar ju ens int é med stol fören de är 5 - 8 mån.. då kan man inte ha den alls..
så jag tror de är bullshit de med max 6 månader.. max 2 år hade man mer kunnat "förstå" än max 6 mån..
#11 Tänkte själv lite åt det hållet. Men var tvungen att fråga för säkerhets skull.
de, förstår jag..
, man vill ju vara säker de är ju ens barn som ska sitta i den inte en docka hehe.
Sondottern fyller 2 imorgon. Hon sitter alldeles utmärkt i sin 'Antilop'. Det finns ju inget stöd för fötterna så det är svårt för henne att försöka ta sig ur och därmed välta. Så länge hon går att få i och ur 'utan skohorn' får hon fortsätta använda stolen.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Har kört med massor av stolar till min grabb.
Antilop
Hokus pokus
Stokke tripp trapp
Ikea Ingolf
Antilopen är en klockren resestol då man kan ta bort benen. Finns ett bord att klicka fast på stolen.
Hokus pokus är stabil och bra. Något större än Antilop
Stokke är den ultimata stolen när Antolop börjar bli trång. Finns en bygel man kan använda sig av så barnet inte rymmer. Använde dock aldrig bygeln.
Skitdyr om man inte hittar den begagnad på nätet.
Ikea Ingolf är en vanlig lite högre barnstol.
Min 2,5 åring fick precis en och den fungerar perfekt. Hade en Stokke innan men den tog exet och renoveringen av vår andra Stokke sket sig.
Bråkar man på en Ingolf så hamnar man på golvet så han sitter still på den.
Kan tänka mig att de flesta 2åringar kan hantera en Ingolf.
Som farmor tänker jag investera i en Stokke åt ögonstenen. Föräldrarna har ingenting emot idén eftersom de tycker den är snygg. Men hon får gärna växa på sig litet så hon sitter still vid matbordet. 
Medarbetare Hittekatter iFokus
#15 är det denna du använder nu vid äldte ålder på barnet? Ikea har rätt mycket vid namn ingolf. http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/90146456/
Ja, exakt denna är det