Barn iFokus

Barn

Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1470 ggr
Ketang
0

Hyra bilstol?

Sist hyrde vi ett babyskydd av babyproffsen men jag tyckte inte det kändes tryggt för närvarande vi lämnade tillbaka det skulle det vara iordning så dom kunde hyra ut det direkt.Det verkade inte som dom kokollade det så noga efter ev slitage eller skador. Nu pratade jag med if om att hyra och dom tar in begagnade stolar från Kanada och hyr ut i omgångar till olika familjer här. Jag funderar på hur säkert detta är egentligen. Plast torkar och vissa skador är svårare att upptäcka. Hur resonerar ni angående säkerhet i bil? Köper ni nytt eller vågar ni hyra? Var hyr ni i så fall?

Ketang
0

Så det kan bli när man skriver från mobilen Flört Ni får ha lite överseende med alla knepiga ord! Hoppas ni förstår vad jag menar i alla fall!

[RMSLiners]
0

Nu har ju inte vi bil så någon bilbarnstol behöver vi inte men när vi väl har bil så kommer vi köpa den splitter ny. Jag skulle varken våga hyra eller köpa begagnat då det inte talar om för mig att stolen är hel eller om den varit med om någon krock. Så för säkerhets skull köper vi ny.

Ketang
0

Köpa en begagnad hade jag aldrig vågat. Men när man hyr tycker man ju att dom som hyr ut (i detta fallet ett försäkringsbolag) måste ta sitt ansvar och kontrollera stolarna noga innan dom lämnar ut till nästa. Men det är just det, vågar man lite på det?

Mnja, blir nog en ny ändå kanske…

[RMSLiners]
0

#3 Det är ju olika mellan försäkringsbolag men jag vet i alla fall att IF enbart hyr ut splitter nya bilbarnstolar, råkar en bilbarnstol ut för en krock så slängs den och kunden får en ny. 

http://barnibil.if-sakerhet.se/?gclid=COSgsICD77QCFW96cAodoF8A-Q

Men för mig känns det bättre att köpa en ny stol, det känns både säkrare, bekvämare och billigare.

Ketang
0

Informationen jag fick från If när jag ringde var att dom tar in bebagnade stolar från kanada och hyr ut, men att dom tvättas och paketeras så kunden upplever dom som nya när dom får dom.

Hittar ingen info om detta med nya stolar på deras hemsida.

[RMSLiners]
0

#5 Hmm ok, det var konstigt. 
Men då kanske du skulle satsa på att köpa egen stol? Det blir ju billigare också än att hyra.

Ketang
0

#6 Ja det beror väl lite på vilken stol man väljer. Jag skulle ju vilja ha den som If hyr ut. Vet inte riktigt vart jag hittar priser på olika stolar.

[RMSLiners]
0

#7 Du får göra som vi, pendla mellan leksaksaffärer och jämföra. ;)
Vi kanske köper våran från Barnens hus som kostar 1400kr men det är babyskydd, om vi har behov av en sådan när vi väl har bil.

fridaas
0

Vi fick en begagnad från min kusin (de köpte den ny) som vi använde, men till nästa barn kommer vi köpa en helt ny för det lär dröja ett bra tag innan nästa barn kommer och då är förra stolen för gammal.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

viktoria91
0

Har inga barn men djur och skulle aldrig snåla med deras säkerhet! Köp nytt, visst kan det finnas fabrikationsfel på nytt men känns ändå säkrare.

Ketang
0

#10 Handlar i mitt fall inte om snålhet. Att hyra kostar i många fall mer än att köpa. Jag tycker det skulle vara smidigt att bara skicka efter en större och skicka tillbaka den gamla när det är dags att byta.

zoolatri
0

Vi köpte ett nytt babyskydd som passar till vår barnvagn, brio go. Brio har ju fått väldigt bra betyg gällande säkerhet på sina babyskydd och så tyckte vi att det kändes väldigt smidigt och smart att kunna klicka fast det i barnvagnschassit om man är ute och flänger.

Bilstolen som kommer efter babyskyddet i storlek har vi fått av min syster, det har använts sparsamt till ett barn och jag vet att det är i bra skick:)