sluta använda skötbord?
var på bvc igår och loke fick en spruta. fick vara kvar en kvart efteråt. då lekte vi lite. han lyckades rulla från sidan till magen, flera ggr. men förvisso i neråt sluttning.
men jag fick en tanke. han verkade tycka det var skitskoj nämligen.
han kommer ju snart att börja vända sig. man borde kanske sluta med skötbord och byta blöja på golvet?

Du lämnar honom ju inte på skötbordet, så fortsätt med det du. Man får tänka lite på sin egen bekvämlighet med bra arbetshöjd, det är mycket kånkande ändå. Vi använde vårt hemmabyggda skötbord så gott som hela blöjperioden.

Barn 1 hade skötbord hela blöjperioden, barn 2 har aldrig haft skötbord. Bytt i knät, sängen, golvet etc. Rutinen växer med tiden o man blir en hejare på att byta blöjör snabbt utan onödigt slabb i det mest konstiga ställningar o miljöer. Lillan har i o f alltid varit mera försekommen än storasyster o aldrig velat vara stilla, o har man ett barn till var det enklare att byta i knät o springa ifall man hörde ngt konstigt ljud lr det var oroväckande tyst…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Vi använder fortfarande skötbordet ti Zedrica, o då e hon snart 1½. Hon ligger faktiskt snällast på skötbordet, så e mest därför det hänger kvar fortfarande. Är man hos nån annan o byter typ på golvet så far hon omkring hur mycket som helst.
O som Annette skrev, man lämnar dom ju inte ensamma på skötbordet… :)
Vi lämnar inte våran lille en sekund själv på skötbordet - ens nu. Då kan ju inte något hända heller och man kan använda skötbordet länge - för att spara på sin egen rygg.;-)

Jag har allid för vana att hålla i ena benet på vår ettåring när jag har henne på skötbordet. Speciellt när man ska sträcka sig efter något eller slänga blöjan. Det tycker jag fungerar bra.
Jag har använt skötbord till mina barn så länge som de haft blöja. På slutet endast vid bajsblöjebyten. Men det har funkat jättebra.
För mig som ledvärkskärring är byten oå golvet inget alternativ.
Visst ahr mina barn haft varsiin period då de lekt daggmaskar ¨på skötbordet, men man håller ju i dem hela tiden, så inte en enda gång på tre barns blöjperioder har nån ramlat ner.