jag klarar mig inte utan...
mina minifom droppar!
loke var skrikig och gasig i magen när jag ammade så jag fick rådet att börja med minifom. det tog några dagar, sedan så var gaserna i magen på honom borta till en stor del. helt underbart var det!
glömmer man att ge honom dropparna en enda gång så märks det direkt. behöver jag säga att jag inte lämnar huset utan den lilla rosa/vita flaskan?
Minifom är en räddare i nöden… Jag använde det till min trea, han hade lite kolikkänningar på kvällarna. Ettan och tvåan hade inga som helst problem med magen…

Min minsta hade lite kolik i borjan och vi fick dropparna som rekomendation men vi var tvugna att sluta med dom för han fick sådan våldsam diarré av dom så han blev svedd i rumpan :o/
Jag masserade hans mage när det knep i den och det hjälpte på honom…som tur var!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#2 jasså, han fick en reaktion på dem? typiskt ju. vet faktiskt inte vad jag hade gjort utan dem. men han gillar inte dropparna, det är fula miner varje gång han ska få dem… *fniss*

ja fy vad han bajsade, det var som vatten så hans lilla rump blev helt skinnflådd.
han skrek nog mer av att han hade on på rumpan än vad han skrek av att magen knep!

hjälpte inte inotyol mot smärtan/skinnflåddheten?

Inotyol används fortfarande här. 7-åringen slarvar med torkningen ibland när hon varit på toa och kissat, resultatet låter inte vänta på sig. Lite inotyol hjälper snabbt.
Inotyol är super bra!!!
Hade miniformdroppar till 1:an pga kolik men hjälpte inte ett dugg, nr:3 däremot blev mer hjälpt men mest när vi masserade magen på henne… Jösses vilka "brakare" hon fick till
kunde ju tro det var vuxna karlen…

#5 Vi smorde med Idomin eller Natuzan zinkpasta så det var lite flott mellan rumpen och bajset när det kom.
#7 Massagen är kanonbra…våran lille klimp fick man nästan hålla i när det släppte i magen annars hade han väll farit iväg som en balong man inte knyter och släper taget om :o)

jag fick tipset till min melelrsta pojke ge lite messmör i vällingen, detta gav jag sen minstingen också, lenar upp magen gott.

fick faktikskt papper från bvc häromdagen om vad man inte ska ge barnen, messmör var inräknat där.