Skötbord till 3kantigt badkar?
Vi har ett hörnbadkar och jag funderar på om det finns skötbord som man kan fästa på ett sånt badkar?
Eller finns det någon annan lösning på utrymmes problemet vi har? Kan man köpa ett i trä och ställa 2ben i karet om man kortar av benen på det?
Någon som har en idé?
Man måste ju inte ha skötbord, tänkte på det där med utrymmesproblem som du nämner. Vi har ett sånt där underlägg men uppblåsbar kant och har på sängen eller golvet. Funkar. Sen är det väl inte det mest ergonomiska iofs, men ekonomiskt iaf och inte utrymmeskrävande ;)
Men hoppas du hittar ett. Har tyvärr aldrig sett för hörnbadkar…

Vill inte byta på sängen. Hade skötbord till dottern och det vill jag inte vara utan. Allt på plats, samlat på ett ställe. Slippa plocka från och plocka bort.
Jo det förstås. Jag plockar bara fram på morgonen och bort på kvällen.
Annars, om du inte hittar ett som passar ditt badkar, kan man inte ha ett sånt där som sitter på väggen som man bara fäller ut när man ska använda det?

Tyvärr har vi ingen bra plats för ett sånt heller. Sen har vi hundar och en dotter som gärna grejar med saker så vi hade inte fått ha det ifred om vi haft det på sängen. Jag får fundera lite. Är ju gift med en snickare så han kanske kan fixa nåt bra!
Jamen då så! Då får han sätta igång och klura på ngt bra :)
Vi har ett ihopfällbart skötbord från Ikea. Tycker det är kanon. Då kan du ha alla grejer i fickorna på skötbordet och flytta på det lite som det passar under dagen. Vi har ett litet badrum men det funkar faktiskt att ha det där, och får vi besök kan vi ställa ut det om vi vill :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6 Tack för tipset! Ska kolla upp det!

Det hade ju varit guld värt om vi kunde haft ett sånt! Men vi har ingenstans att ha det. Ja… om vi inte vill ha det i vardagsrummet då
50cm från kaminen…Vill gärna ha rinnande vatten i närheten också. Men jag funderar på ett som ikea har som man kan fälla ihop och ställa mot väggen. Det kan fungera!
Vi har också utrymmes problem och saknar dessutom badkar men kommer satsa på att enbart ha en skötbädd och byta ovanpå tvättmaskinen. Kanske det kan vara något?

Vi har tyvärr torktumlaren på tvättmaskinen. Annars hade det varit jätte bra!
Inte är du något hjälpt av något av dessa? http://smartson.se/test/barn/skotbord-2008.htm
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Det är ju det som går att fälla ihop jag funderat lite på. Får fundera lite till. Hade varit perfekt att ha ett på badkaret men vi har ju ett så stort så det passar inte tyvärr.
#11 Går ju att byta på en bänk också om ni har en tvättbänk eller liknande.

Det är ju det som är så dumt. Vi har ingen tvättbänk i tvättstugan
Förra ägaren sågade av bänken som är jämte ho´n (hm stavas det så??) för att kunna ha torktummlaren på tvättmaskinen. Tvättstugan är så kort sä först kommer varmvattenberedaren, sen ho´n och sen tvättmaskin med torktummlaren uppepå. På andra sidan har vi skjutdörrar och där bakom har vi all tvätt, ett par hyllor med tvättmedel osv. Det finns en liten möjlighet att byta på en hylla där inne, men då måste jag byta från sidan, för hyllan och så "grund". 
#15. Attans också. Då har ni det trängre än oss. Badrummet då? Ingen plats där annars än på badkaret? Ett sånt där upphängt skötbord verkar praktiskt.

#16 Tyvärr är den enda fria väggen över badkaret så i så fall skulle jag få klättra i badkaret för att byta