Babysitter
Funderar på att skaffa en babysitter till min lille. Vad har du för erfarenheter av dem, vilket märke är att föredra eller inte? Vill ha en bra med funktion och säkerhet. Några tips?

Dom gamla har bättre "swung" än de nya som mer bara gungar. Men det säljs ju nya som har den gamla modellen!! Med gamal modell menar jag som de såg ut på -70 talet. Med smala stänger som man trär på ett tyg på, de börjar gunga bara barnet sprattlar lite, de nya är mer som en vagga, kräver rejäla rörelser för att få i gungning.
Säkra är dom väl om man anväder bältet och har den står på golvet!
Vi hittade en Babybjörns sitter efter mej från 1975. Har dock inte sett om den är komplett ännu men är den det så kanske den skulle funka! Härligt gul o brun a´la 70-tal.
Någon nytillvekad (kommer inte ihåg märket) fick kraftig kritik i någon test för att de vara katasrofalt dåliga i säkerheten (något med gungfunktionen).

En babysitter är guld värd! Jag satte barnet i den när jag tex duschade. Använde den länge.

Jag hade en nyare modell till min dotter och den funkade så där hon satt ju i den och så, men vi hade en äldre modell hos farmor och farfar som hon gillade bättre att sitta i, just för att den gungar lite lättare. Så i efterhand hade jag skaffat en av modellen äldre.

Håller med om att de äldre modellerna är bäst. Många av de nya är alldeles för upprättstående och tyngden hamnar på barnets rygg. Men annars är babysittern helt ovärderlig - utan den hade man ju aldrig kunnat duscha i lugn och ro, eller laga mat… :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mina äldsta killar hade den gamla hederliga och den yngsta en ny modell. Jag håller med om att den gamla var bäst, mina killar trivdes verkligen där medan den nya modellen inte verkade lika trivsam.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
håller med ovanstående, den gamla modellen är absolut bäst, för då kan barnet gunga själv. de nya modellerna måste man hjälpa till på.. Jag ställde undan den nya och köpte en gammal modell , begagnat :)
Hmm… Det kanske innebär att det finns en marknad för mina två av gamla modellen… Sopsäcken hade annars varit planen…

Vad räknar ni till gammalt? 5 år, 10 år, du hade den själv när du var liten eller ännu äldre ;)
#10 Jag har en som jag fick begagnad, barnet som hade den är nog typ 15 nu tror jag… Den har alla mina 3 använt. Sen fick jag, av någon anledning, en till av min svägerska, den är nog 5 år nu - och tyvärr inte komplett.

#10 Typ 10 år och äldre. De håller ju för många barn, så de som finns begagnade brukar vara ganska fina ännu.
/Cattis
Så min som är 32 år har antikvärde mao. 

#13 Jepp :-D
Fast den är förmodligen den som är bäst.
/Cattis