Vad gör man..?
Ja vad gör man när pojken inte far på potta för att han är rädd för den men han kan inte förklara varför han är rädd för den.
Han är nu snart tre år gammal, och jag har med min sambo försökt få honom på potta…
Han far hos sin dagmamma på pottan och jag har frågat hur hon gör och hon gör samma sak som jag gör med honom.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Min dotter som är 2,5 är likadan just nu. Hon har kissat på både toaletten och pottan tidigare, men nu har hon fått för sig att det är läskigt. Ingen aning varför. Detta kom i samband med att hon fick en lillebror. Just nu har vi lagt potträningen på is ett tag. Känns som att det bara blir värre om vi försöker få henne att gå på potta. Vi får väl ta upp det om ett tag igen när hon "glömt" att det är läskigt….eller jag vet inte. Lite frustrerande bara, när det har funkat tidigare.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
På dagiset så fungerar det om det sen är för att det finns andra barn där vet jag inte men annars gör jag samma somn henne och det funkar för henne med inte för mig.
Men sedan igen har alla börjat prata om att han trotsar just nu, dock har inte jag märkt någotning med detta själv, men han är nog ganska omöjlig med sin fader.
Han for faktist på wc:n idag hos sin oldfarmor, så kanske det blåser om snart.
Vill han inte gå på pottan låt han ha blöja. Är inget fel alls och inget konstigt. 3 år är ingen ålder bry sig om det lilla.
Okey, man blir ju lite och frundera när många av mina vänners barn redan går på pottan och sedan när det bara är här hemma.
Nu på senare tid har han också börjat strejka på dagis med att bajsa på pottan.