Sparkbil
Kan man ha såna inomhus utan att de repar golven?
Vågar inte ge något riktigt bra svar på det, det beror säkerligen på både hjulens och golvens beskaffenhet. Våra golv är ju ganska slitna ändå, men jag har inte sett någon störer skada orsakad av just sparkbil.
Det är svårt att veta säkert? Till viss del kan det nog bero på vad man har för golv hemma.
När mina var små åkte dom för fullt utan att det syntes, men vi inga nya golv, dessutom var golven i lägenheterna mycket hårdare och mer tåliga då. Jag har märkt att många av dom nyare golven brukar vara mycket mjukare och mer känsliga.
Om ni tänkt köpa en ny sparkbil så kolla hur hjulen verkar innan, det kan skilja lite på olika modeller. Det är väll meningen att dom ska kunna åkas på innomhus,men har man fina golv som man är väldigt rädd om skulle jag råda lite att vara lite försiktig i början. Dom behöver kanske inte få åka i alla rum? inte på en gång i allafall.
Man kan börja med att låta barnet få prova och åka i ett rum första tiden och se hur det funkar,sen bestämmer man vart barnet ska få åka.
Lycka till.
~ mayolica ~
Det är nya, ljusa parkettgolv så tänker försöka att minimera skador så gott det går. Men om det kommer gå är ju frågan eftersom golven i vår nuvarande lägenhet får rätt mycket stryk ändå ;)
Vi får se vad vi gör. Tack för era svar.