Vad använder ni?
Tänkte kolla med er vad ni använder för något när ni badar och tvättar era barn. Alltså typ schampoo och tvål. Jag har haft samma sak till min son sen han föddes och det går inte att få tag på längre, så nu känner jag mig lite vilsen med vad man ska köpa istället. Han har rätt känslig hud så jag är lite orolig över att behöva byta. Har precis kommit tillrätta med hans torra hud.
Mina gulliganer är så stora nu att de använder samma tvål, duschcreme och schampo som vi vuxna. Men till minstingen använde jag Liberos produkter, som var nyutkomna då.
De sorter jag använde till de större barnen finns inte längre att få tag i 
Min dotter är ännu så liten (5m imorgon) att vi inte använder annat än vatten till henne, om inte det har hänt en väldigt stor olycka.. Då kan vi dra till med lite olja i vattnet ;) Men hon har också väldigt känslig hud (efter mig, stackars unge), så jag är lite nervös inför att börja med tvål så småningom.
Bäst är att använda tvålar och champon väldigt sparsamt, helst undvika sånt så mycket som möjligt. När dom är riktigt små brukar det gå bra att använda barnolja att tvätta med eller hälla i nån droppe olja i badet, särskilt när dom har så känslig hud.
Jag känner inte till vad som finns nu för märken,men kolla med apoteket,dom borde kunna hjälpa dej att hitta lämplig tvål/champo som passar för ditt barn.
Lycka till.
~ mayolica ~

Tack för alla svar! #4 jag hade alltid babyolja i vattnet förr när han badade då han var så torr, men helt plötsligt fick han röda utslag över hela kroppen av oljan. Jag tvättar honom helt ca en gång i veckan just pga hans känsliga hud. Han är ändå snart två år, så han är duktig på att kladda ner sig :P Men jag får väl testa mig fram och se vad som passar honom bäst. Tror jag börjar med något som finns på apoteket :)
Du kan oxå kika in på alternativ behandlingar iFokus där kan du få bra tips och råd. länkar till en artikel om naturlig hudvård 
~ mayolica ~