Födelsedagspresenter till kompisar
Min 10-årige son är bjuden på kalas på ett actioncenter av två pojkar i parallellklassen. Han umgås inte alls med dem, så jag har ingen aning om vad jag skall hitta på för presenter. Böcker kanske?
Vilken prisnivå på presenten är lämplig?
Tips och råd mottages gärna!
Jag tycker att 100 kr är max vad en present får kosta. Det är nog ungefär den prisklassen vi har i vår "kompiskrets".
Det är verkligen svårt att hitta på nåt att köpa i den åldern, speciellt när man inte har någon aning om vad de är intresserade av. Men en bok, som du själv föreslog, är väl en bra ide?

har han blivit bjuden till ett actioncenter kan jag tro att det är ngt de är intresserade av. något som har med action att göra?

Hej.
claes ohlsson har faktiskt ganska mycket grejer(leksaker) till både killar och tjejer. Bra priser med.

Tyvärr har vi inte Claes Ohlsson här.
Det blev varsitt paket med lego. Men jag glömde bort att det är kalas på måndag igen, så jag måste köpa en present till. Blir nog bok eller lego till den killen också.

Det är annars smart att köpa på sig lite presenter när det är rea i leksaksaffärerna. Så har man ett litet förråd att ta av när det är någon som fyller år. Presenterna behöver inte vara speciellt till pojkar eller flickor. Spel, pyssel, klistermärke mm gillar alla barn.
När jag köper presenter till kompisar får det inte kosta mer än 50-70 kronor, max 100.

#5. Så kan man också göra. Jag gillar nog bäst att ge bort böcker. Det känns som om varenda unge ändå har en massa småkrafs som gör deras föräldrar gråhåriga ;)
brukar köpa på mig presenter på Ullared o lagra det hemma… brukar vara ungefär samma barn de går till varje år..
vi handlar max för 50-70 kr, aldrig över det! Har 3 barn o alla ska på x antal kalas varje år så det blir för mkt annars.

Mellan 50 och 100 kronor. Men det beror lite på, dels om det är "bästa" vännerna eller om det är någon mer i utkanten av kompiskretsen. Sedan försöker jag minnas ungefär vad min som fick när han fyllde år, av den kompisen. Men ju äldre de blir desto dyrare blir det ju…
Om nån av sönerna skall på kalas till barn vi inte känner brukar vi lägga en femtiolapp i ett roligt kuvert, klistra massa kul bilder på och binda om med presentsnöre.
I just den åldern brukar ungarna börja gilla att få även pengar, åtminstone är det så hos oss.
Känner vi barnen brukar jag stämma av med föräldrarna.

#9 Själv gillade Jag Ditt förslag