Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1560 ggr
Niklas
0

Dagbok om era barn?

Är det någon här som för någon sorts dagbok, antingen publik eller privat, över era barns utveckling och förehavanden?

Jag har skrivit en blogg under några år där jag försöker samla de bästa/värsta bitarna. Det är ganska roligt att gå tillbaka några år och läsa ibland. Om någon är nyfiken:

http://emmy.monkeytoys.com/
http://emmy.intresseklubben.com/

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

reddie
0

Har en hemsida som uppdateras alldeles för sällan. Skrev lite vad som hade hänt under dagen, främst för barnets farmor och farfars skull som bor en bit från oss och inte träffar oss mer än varannan månad.

AnnaLundin
0

Nej, jag för inga dagböcker alls varken för mig själv, våra barn eller våra djur…

Annette
0

Jag har samlat lite "sagt och gjort av Mikael", men det ligger än så länge bara på datorn, jag har ännu ingen hemsida.

Niklas
0

#3: Det viktiga är inte att andra kan komma åt det. Det är att du skriver ner det. Du kommer inte att ångra det.

Vänliga hälsningar

Niklas

CBA
0

Det enda som jag har haft att dokumentera mina barns framsteg etc i är deras Mitt Första År böcker.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

FiaH
0

Även jag har mitt första års böcker där jag skrivit om utveckling och olika äventyr som dom upplevt, mycket foton har jag satt in.Och barnen uppskattar att titta i boken och på allt roligt dom gjorde när dom var mindre./ Fia

bubbelbubbel
0

niklas ! vilken tös du har, har suttit här och läst, och skrattat, hon verkar vara väldigt härlig ! :)

CarlS
0

Haha, vilken käck unge du har Niklas!

Har aldrig skrivit någon dagbok själv tyvärr över mina ungar. Det ångrar jag nu när jag ser ditt eller ska vi säga Emmys alster? :)

//CarlS

mans
0

Vi har ett par anteckningsböcker där vi försöker skriva personliga brev till våra barn då och då så de ska ha nåt att läsa när de är äldre. Det blir bra när man väl tar sig tid att skriva.

lisette
0

har inte skrivit, har varit dålig på att skriva om mig själv ens. men man får väl börja antar jag.

lisette
0

jag håller med bubbel! gud vad hon är härlig!

Niklas
0

Ja, hon är jätterolig. :-) Fast grejen är att de flesta barn är roliga om man bara tar sig tid att lyssna på dem och reflektera över hur de tänker. Det är därför jag rekommenderar andra att skriva om sina barn.

Vänliga hälsningar

Niklas

Cattis
0

#0 Instämmer med övriga, himla härlig unge Oskyldig

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Niklas
0

#13: Ja, med den härstamningen så … :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

[Anna-N]
0

#13 #14. Skrattande 

#. Jag har börjat skriva lite i "Mina första år" - sen får man se HUR mkt man hinner skriva….Än så länge är det ju inte mkt att fylla i.Flört
Men tanken är iaf att skriva ner så mkt man kan o dokumentera framförallt med foton under den första tiden…Är ju ett minne för livet.

Annette
0

Tänk om man haft digitalkameran när barnen varit riktigt små. Jag fotade visserligen med en vanlig kamera, men en rulle fylldes väldigt snabbt.

AusaBausa
0

skriver inte heller ngn dagbok om barnen..men har också vars en första året bok till dem men ärligt (o hemskt) så har första mer detaljerat skrivet om sig än sista barnet…Generad.

har också vars ena album till oss vilket innebär att jag sitter med 4 album o fyller med kort o skriver till varje kort= mkt tid det tar!

lisette
0

#17 har sett super åtta filmer fulla med mina brödrar. flera timmar, jag är med på sista fyra minutrarna. det är snällt det…

AusaBausa
0

#18 usch ge mig inte mer dåligt samvete…får ljuga o säga att vi inte hann ta foto på henne för hon aldrig var stilla ;-)

magma
0

Skriver i två olika, en för varje barn, där jag (förutom att skriva förstås:) har klistrat in ultraljudsbilder, bilder på min stora mage när de låg inuti och lite andra foton från när de var pyttesmå. Vad vi gjorde vid jular, födelsedagar, semestrar osv. Tanken är att de någon gång, någon dag, ska få dem när det är dags. Jag får väl testamentera dem om jag inte förmår skiljas från dem medan jag lever.Räcka ut tungan

Pomperipossa
0

Jag har faktiskt varit riktigt duktig på den punkten. Båda barnen har var sin dagbok som jag började skriva ett par dagar innan de föddes. Roligt att läsa när de blir äldre.