Barn iFokus

Barn

Etikett04-barn-3-5-år
Läst 4040 ggr
regskylt
1

Köpa till en 4åring?

Min dotter fyller fyra om en månad och jag vet inte alls vad jag ska köpa till henne.. Hon har inte mycket saker alls hemma hos mig (bor varannan vecka), men det står still i huvudet totalt.

Hon är inte för dockor utan lite mer för bilar (men det har hon). Saker som har med färger att göra kan vi hoppa vöer då hon är färgblind (akromatopsi)

Förslag någon?

Ladydragon
0

ett tips är att du kollar in Br leksakers hemsida länk

där kan du titta under hitta gåva eller fliken ålder

tror även andra sajer med barnleksaker har liknande funktion

där kanske du hittar något bra Obestämd

AnnaLundin
0

Dockvagn, eller annan vagn att köra runt saker i - är något som alla mina barn använt ganska mycket (2 flickor, 2 pojkar). Det måste ju inte növändigtvis vara dockor i dockvagnar, det går lika bra med nallar, lastbilar eller fotbollar…

Har hon någon typ Brio tågbana? Finns många olika fabrikat, som är kompatibla med varandras delar. Fördelen med den är att den kan användas i många åldrar. Den är både pussel, pyssel och tåg-/bilbana. Man kan köra vanliga tåg eller eldrivna och när de blir större kan de bygga hela städer och miljöer med dem.

Sen är ju Lego också en såndär standardgrej som funkar både till olika kön och åldrar.

veran
1

Oftast har jag gett bort olika sorters tejp till 4-åringar. De brukar ofta inte obegränsat få använda hushållets tejp. Föräldrarna tycker oftast att det blir så mycket stök. Men jag har sett glittrande ögon när 4åringar gått loss med sin egen tejp och "skräpmaterial" som tex toarullar. Har barnet ingen egen vass sax i barnstorlek är det också en lämplig present eftersom det är jättejobbigt att lära sig klippa med en ofarlig "barnsax".

Jag tycker även att det var en bra idé med vagnen. Mina tjejers intresse för dockor har inte vaknat förens i 6årsåldern.

vinteralvan
0

Gå runt med henne i en leksaksaffär och se vad hon tittar mest på.

regskylt
0

#4 har provat det otroligt många ggr, men hon vill aldrig ha någonting när man är i en affär Foten i munnen

[FruStein]
0

Pysselprylar (paljetter, små "juveler"…) i en fin ask? Kan både användas som just pyssel och också vara en skatt!

kredka
0

#5 vill du byta barn? sonen min är nästan 7 år gammal och en dag utan att gå och köpa nåt för han är en dålig dag - presenter för sin nästa födelsedag planerar han strax efter han har öppnat presenter på födelsedagen (alltså ett helt år innan!)…

kanske första tv-spel skulle vara nåt roligt? finns såna för barn från v-tech och massor lärorika spel anpassade till åldern finns.

Välkommen till ferretplanet.se :)

regskylt
0

# 7 haha jag står nog över ;)
Nja, jag är motståndare till tv-spel så det finns inte på listan Tungan ute

Jag har tänkt köpa en sparkcykel ialla fall, det vill hon ha. Sen så vad resten blir får jag se.. Är så svårt att köpa "rätt" saker till henne då hon är synskadad…

Bumsibum
0

fråga henne vad hon önskar sig ?
är man fyra brukar man ju kuna svara på de.. Glad

regskylt
0

#9 min 4åring kan inte svara på den frågan. Hon säger bar "en rullboll" som hon inte ens kan beskriva vad det är. Släppa lös i leksaksaffär funkar inte heller hon vill inte ha någonting om det inte är "skitsaker", saker hon redan har eller alldeles för dyra saker Foten i munnen

Bumsibum
0

ok, hon kanske gillar alla slags bollar? Glad..eller kanske hon vill ha nån mer bil…även om de e tråkigt för föräldern o se samma slags leksaker o alltid köpa samma kanske barnet tycjer de e toppen! Tungan ute
är hon inte intreserad av måla/rita även om hon e färgblind ?
eller annat pyssel?
eller lera ?

eller leksaks instrument/mikrofon ?
hon kanske älskar en viss figur… ?
som du kan köpa om de finns i badlakan eller liknande eller sittsäck osv :P

regskylt
0

#11 nej, det är specifikt en "rullboll" hon vill ha, Ska bara lyckas hitta vad det är för någon..

Hon är även extremt närsynt och ljuskänslig så det där med att rita och greja med småpyssel är inte riktigt som med normalseende barn.

Bumsibum
0

ok. hoppas att du kommer fram till vad.. Glad

aha synd ju.. Rynkar på näsan

Annisangel
0

Kanske sån där pilates-boll som man kan rulla på mage fram och tillbaka??? Det slog mig nu… Är man synskadad så tar ju alla dom andra sinnena över…Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

regskylt
0

#14 ah, vad smart! Jag ska höra med hennes pappa om han tror att det kan vara så. inte omöjligt!

Annisangel
0

#15 Håller tummarna för att den kanske är en sån!Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

magma
0

Tänker på saker som stressbollar, sandpåsar/djur, skivor med bra musik, en fin riskudde att värma i micron, badleksaker till badkaret om ni har ett sådant…

Var in för ett par, tre år sedan i en butik som säljer hjälpmedel och köpte flera olika sorters "bollar" till min son att ha i skolan att känna/klämma på, han hade lättare att lyssna om han sysselsatte händerna. Någon var i mjukt gummi med piggar på, en annan med "gnisslig" sand i, en annan pryl var ihopsatt med sammetsklädda, böjda "stavar" som man kunde sätta ihop/ta isär till olika former. (Men en sådan är hon nog för liten för)