Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2379 ggr
htt
2012-06-24 16:21
0

Present till nyfödd?

Hej på er alla!
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta :)

Blev moster till en liten tjej i onsdags, har dock inte kunnat hälsa på henne än då jag varit förkyld. Men så fort jag blir frisk ska jag självklart dit och skåda underverket!

Min fråga är då; vad ska man köpa för present? Vad uppskattar man som förälder att ens lilla nyfödda får? Har hört att det är lite osmart att köpa kläder i storlek 50, men vad ska man köpa istället? :)

[Alenzi]
2012-06-24 16:28
0

storlek 62 håller länge :) 50-56 har man så mycket av ändå, och vår lilla växte ur den storleken på ett par veckor x(

Och, så klart - grattis :D

[FruStein]
2012-06-24 18:25
0

En snuttefilt eller ett litet gosedjur?

kredka
2012-06-24 23:11
1

Grattis moster ;) när min vännina födde sin första son så köpte jag såna roliga grejer som man sätter på händer och fötter och det hjälper barn att *upptäcka* händer och fötter ;) vänninan blev mycket nöjd :) en sån köpte jag: lamaze

Välkommen till ferretplanet.se :)

Zahara
2012-06-25 09:51
0

till min kompis köpte jag en massa bra att ha saker, blöjor nappflaska servetter ett gosedjur osv, la det i en fin låda med cellofan  runt om. Mycket uppskattat!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Bumsibum
2012-06-26 17:21
0

min första bok eller va de heter, sånt man skriver om händelser… tex första tand, börja krypa m.m Glad

Bumsibum
2012-06-26 17:25
0

när jag fick min dotter fick jag saker jag inte alls tänkt på själv minns inte allt nu då de är 4½ år sedan… men av en kompis fick jag en present påse fylld med bla sån burk man lägger nappen i när den ej använs.. en behållare där de fanns 3 - 4 fack till att lägga vällingpulver i när man ska på utflyckt osv.. dö smidig var den.. Glad, de fanns sån man suger upp snor i näsan om de behövs om bebisen e täpt.. nagelsätt tilll bebisar med fil,en mini nagelsax o klippare, + lite annat. Spy handukar.. får man aldrig för många av! Tungan ute