Present till nyfödd?
Hej på er alla!
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta :)
Blev moster till en liten tjej i onsdags, har dock inte kunnat hälsa på henne än då jag varit förkyld. Men så fort jag blir frisk ska jag självklart dit och skåda underverket!
Min fråga är då; vad ska man köpa för present? Vad uppskattar man som förälder att ens lilla nyfödda får? Har hört att det är lite osmart att köpa kläder i storlek 50, men vad ska man köpa istället? :)
storlek 62 håller länge :) 50-56 har man så mycket av ändå, och vår lilla växte ur den storleken på ett par veckor x(
Och, så klart - grattis :D
En snuttefilt eller ett litet gosedjur?
Grattis moster ;) när min vännina födde sin första son så köpte jag såna roliga grejer som man sätter på händer och fötter och det hjälper barn att *upptäcka* händer och fötter ;) vänninan blev mycket nöjd :) en sån köpte jag: lamaze
Välkommen till ferretplanet.se :)
till min kompis köpte jag en massa bra att ha saker, blöjor nappflaska servetter ett gosedjur osv, la det i en fin låda med cellofan runt om. Mycket uppskattat!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
min första bok eller va de heter, sånt man skriver om händelser… tex första tand, börja krypa m.m 
när jag fick min dotter fick jag saker jag inte alls tänkt på själv minns inte allt nu då de är 4½ år sedan… men av en kompis fick jag en present påse fylld med bla sån burk man lägger nappen i när den ej använs.. en behållare där de fanns 3 - 4 fack till att lägga vällingpulver i när man ska på utflyckt osv.. dö smidig var den..
, de fanns sån man suger upp snor i näsan om de behövs om bebisen e täpt.. nagelsätt tilll bebisar med fil,en mini nagelsax o klippare, + lite annat. Spy handukar.. får man aldrig för många av!