Gravid !
Hur berättar man för sina föräldrar att man är gravid, som 15 åring..? Snälla, kom med några bra förslag… 
Ja, vissa saker är svåra att berätta.
Jag är nu endast en mogen småbarnsförälder, men jag försöker föreställa mig situationen.
Jag råder dig att välja den förälder du har mest förtroende för. Välj en tidpunkt då föräldern inte är stressad eller trött. Var allvarlig och be att få tala i enrum. Tex:
"Jag vill berätta en sak för dig."
Säg det sedan rakt upp och ned. "Jag är gravid."
Nu kommer säkert en rad frågor från din förälder. Försök att vara helt ärlig i dina svar. Detta visar att du är mogen och tar ansvar för situationen. Detta tror jag är det viktigaste för att din förälder ska känna sig lugn.
De flesta föräldrar borde visa sympati, och jag hoppas att din gör det också.
Om du visar att du tar ansvar för situationen just nu och om föräldern mot förmodan trots det blir lite sur/arg så tror jag det bästa är att svara med samma mynt. Tex "Det är inte så lätt". (Men om du inte alls lyckas visa att du just nu kan ta ansvar har ju föräldern en anledning att bli arg och då är det mindre bra att bli arg tillbaka). Likadant om föräldern mot förmodan blir mycket arg. Svara tex "Det är ingen idé att vi diskuterar detta mera.", och du får istället försöka prata med någon annan du har förtroende för. Tex mor/farförälder, eller skolsköterska.
Lycka till!
säg som det är bara. Sen vet jag ju iofs inte hur dina föräldrar är, eller va du har för relation me dom, men när jag var 15 trudde jag att jag var gravid o sa ill min mamma "mamma de finns chans att jag är gravid" hon tog de rätt bra, men som sagt du känner dina föräldrar bäst, prata me den du känner dig truggast hos o den du litar mest på av dina föräldrar den du tror tar de bäst, sen han den föräldern kanske prata me den andra färäldern om de, ta de när ni är ensama typ kollaf film tillsanmmans eller något.
Hade min dotter blivigt gravid så ung hade jag gjort allt för att stötta henne o finnas där för henen o bebisen. .
hade ej velat att hon skulle göra abort (om hon själv inte vill) man kan INTE säga till någon annan att den ska göra abort, de är sjukt sårande!
och man ska heller INTE göra någon abort bara för ens mamma,pappa,vän, killen som e pappan, eller nån annan eller några andra säger de till en, vill man behålla SKA man behålla, kan jag tycka.
#1 & #2 Jag har en ganska bra relation till mina föräldrar, och jag vet att min mamma kommer stötta mig osv, för det har hon sagt tidigare. Men jag tycker ändå att det kommer bli svårt att berätta någonting så stort.
Barnets pappa och jag har planer på att flytta ihop, för att han vill verkligen kunna vara delaktig i det hela, han bryr sig verkligen så det känns jättebra. Och det är absolut inte långt vi ska flytta heller, utan vi kommer förmodligen nästan bo granne med min mamma, så det känns också bra.
Usch vad jag planerar mycket i förhand märker jag nu, men jag vill gärna ha koll på möjligheterna osv… :)
du låter som en mogen 15 åring, och din kille låter med mogen!
hur gammal är han?
jag vet vad du kan säga till din mamma "grattis mamma"
"för vadå, jag fyller ju inte år"
"nej jag vet, men du ska bli mormor"

#5 Min barndom har inte varit så enkel, jag har fått tagit hand om mig själv och mina syskon en hel del innan allt löste sig. Sen har jag levt ett "tonårsliv" i cirka ett år nu…
Min pojkvän blir 18år i år :)
Det där tipset låter en aning bra faktiskt :)
#6 ahh synd ju..
tur de är bättre nu iaf.. 
hehe, japp… va bra att du gillade det.. 
#7 Mjo, förhoppningsvis kommer det gå åt bättre tider, även fast jag är gravid. Jag ser det som någonting bra iallafall… :)
Tror nästan att jag ska berätta det så som du sa… :)
#8, bra att du tycker de är bra att du är gravid hehe! vilken vecka är du i tror du?
glöm ej ta kontakt med mödravårdcentralen!
snarast som möjligt! 
ok gör så, hoppas de går bra, men de gör de otfast tycker jag, nr de är saker man ej vågar säga, så blir de oftast bättre än va man tror osv, lycka till! 
#9 Vilken vecka jag är i har jag ingen som helst aning, men det har inte gått allt för långt iallafall… Ska gå till ungdomsmottagningen i veckan som kommer för att prata om vad jag verkligen ger min in på osv.. :)
# ah ok låter ju bra! :) emn som sagt MVC är ett måste! 
japp! :)
bra!! :)

Grattis! :) Lycka till med bebisen, och har du berättat för dina föräldrar än?
Hur har det gått? :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Hur har det gått? :)