Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 960 ggr
AnnaLundin
0

hårschampo för barn

VARFÖR finns det bara antingen oparfymerat "diskmedel" eller starkt jordgubbssdoftande (eller annan lämplig fruktdoft) hårschampo för barn?

Jag vill använda schampo med "inga tårar"-effekt och gärna någon form av balsameffekt (eller rent hårbalsam), men jag står liksom inte uuuuuut med de alternativ som finns på marknaden SkrikandesSkrikandesSkrikandes VARFÖR ska de stackars barnen begöva stinka JORDGUBB från håret??? (och gissa en gång hur det luktar i kombinerat med klor, efter simhallsbesök *kräksmiley*)

Gillade den milda doften i gamla varianten av Natusans babyschampo och grät stora tårar när det receptet gjordes om - nu får jag migränvarning av det Skrikandes

Skrikandes *frustrerad* Skrikandes

Annette
0

Jag tycker Natusans gula flaska är rätt okej. Vi använder även Barnängen, men den doftar lite mer.

AnnaLundin
0

Vilket Barnängens menar du då? Jag har en oparfymerad, som är ganska lik diskmedel i effekten, men den luktar ju inte särskilt gott den heller. Det blir ju liksom inte doftfritt för att det är oparfymerat…

Annette
0

Typiskt nog var den slut här hema just nu. Men det är en gul fraska, tror den heter Natusan Kids och är ett slags Balsam Schampo. Funkade bra på dotterns jättelånga hår.

Annette
0

Nu är jag nog snurrig. Det var ju Barnängen du frågade efter.

Den heter Barnängen for kids och är ett balsamschampo med "mild och fruktig doft". Härliga hallon skall det visst dofta, så det är väl tveksamt om du gillar den sorten ;)

Sandra76
0

Jag kör oriflames baby hair and body wash, den luktar inte starkt och har kamomill som är lugnande.

Till min 6 åring kör jag OK for Kids Hair and Body Wash, den luktar gott, men ändå milt.

Båda från Oriflame, där jag vet att de testar sina produkter rigoröst

AnnaLundin
0

#4 Aha, du menade Hallonschampot, jodå det har vi också testat. Men VARFÖR måste barnen stinka HALLON???

[Anna-N]
0

Schampo för barn är kraftigare än det för vuxna. Man har svårt att tro det då det borde vara milt o skonsamt.

Annette
0

#6. Ja, det är inte min favoritdoft heller. Då gillar jag det gula Natusan bättre.

Vi har även testat Apotekets mjällschampo, Aco tror jag det heter. Dottern hade mycket skorv och det försvann i ett nafs. Mycket bättre än att kladda med olja i håret. Vad jag minns så var det okej doft också.

#7. Konstigt, borde väl vara tvärtom. Undrar hur tillverkarna tänker.

[Anna-N]
0

#8. Ja, jättekonstigt….men det är ett konserveringsmedel som de får ha högre i barns schampo än vuxnas. En frisör berättade det en gång….

lisette
0

tvättar inte lokes hår än. bara precis med vatten, det sköljer bort eventuella (!) kräkrester…