Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1837 ggr
Maggie
2007-05-29 20:29
0

Tips på doppresent

Hejsan! 

Jag tyckte detta forumet passade bra att fråga om doppresent!

Jag ska på dop snart, så jag skulle vilja ha lite bra tips på doppresent. Gärna något "roligt", behöver inte vara något traditionellt. Men gärna nåt minnesvärt..  Jag är öppen för alla förslag!

Om era barn döptes, vad det nåt särskilt ni uppsattade som föräldrar?

Tacksam för svar! /Maggie

(flytta gärna - om jag la den i fel kategori;)

CBA
2007-05-29 20:52
0

Vi har fått och även gett andra på deras barns dop, böcker a´la H C Andersens samlade verk el.dyl.

Vi uppskattade det väldigt mycket för vi tycker om att läsa för våra barn (man läser alldeles för lite för barn nu för tiden) och böckerna vi har gett bort har varit uppskattade.

Ett extra plus blir det om man skriver en personlig hälsning eller liknande i boken tillägnat barnet :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
2007-05-29 20:56
0

om du kikar under länkar finns där en hel del roliga saker.

går du in på www.doppresent.se så hittar du en del där!

Margareta
2007-05-29 22:26
0

Vi har både fått och gett sådana där små banrserviser i Melamin som håller att ramla i golvet och är fina att titta på.

Vi blev jätteglada för våra och kusinerna vi gett till blev också glada.

http://www.mamamiashop.se/15/page.asp?page_id=3593&type=ecom3&page_nr=1&sub_nr=105&id=4373

Det finns många olika varianter och vi har fallit för dem (typ länken ovan) som ligger i presentförpackning.

Numer pensionär i Nynäshamn

stinta
2007-06-03 23:04
0

jag uppskattade avgjutnings formarna jag fick till linus i doppresent…

snacka inte om mig utan med mig...

[Anna-N]
2007-06-05 00:46
0

De här Dalahästarna i babyserien tycker jag är fina doppresenter oavsett om man är hästintresserad eller bor i Dalarna. Flört