Skrämma livet av mig/oss...
I dag fick jag min fruktansvärda rädsla tillbaka… när Tindra var lite mer än året fick hon en feberkramp o jag trodde hon skulle dö för mig…. har aldrig varit så rädd förrut. Trodde aldrig jag skulle bli det igen heller… men i dag blev vi av med henne i 20 min!!! Jag var i källaren o gubben var på övervåningen o klippte håret på minsta killen. Jag trodde hon var där uppe o han trodde hon var nere..när vi då insåg att hon inte var hos ngn av oss så började Johan gå ut o ropa..nej ingen svara…jag gick ut o ropa..inget svar….cyklar byn runt i hundratjugo, Johan tog mopeden o ropade o ropade….inget svar…var ner till hästarna o tänkte att hon gått in till Ludde o han sparkat ihjäl henne(han gillar inte henne)…gissa om jag han tänka mkt…drunknat i ngn av grannarnas "pissebrunnar" på deras bondgårdar, ramlat i ngn vattenbrunn på ngn tomt, blivit kidnappad, klättrat o blivit hängande…fått en ny feberkramp o blivit liggandes ute…vi var inne o letade 5-6 ggr, tillslut på samma ställe, barnen var ute o grannarna letade…ingen unge ngnstans…vart på väg in för o ringa polisen…då hittar Johan henne inte i sängen där vi letat mga ggr utan UNDER våran säng i källaren…förmodligen gömt sig först o sedan somnat…gissa om hon var förvånad över den uppståndelse som var runt henne när hon vaknade!!! Gissa om vi vart glada!! Usch Aldrig den rädslan igen, FY!!!

vilken tur att det gick bra åsa! kan tänka mig känslan…
har själv varit det där förvånade barnet. vi var i salzburg och jag var väl 8 år kanske. ville gå in i en leksaksaffär, men det ville ingen annan. så jag knatade in där medan min familj fortsatte. mamma fick ju panik när hon såg jag var borta….
och drunkna i pissebrunnar, det är nog inget roligt öde. jag vet faktiskt en liten pojke som har gjort det.. =(
#1 usch fy vad hemskt med den lille killen…grannarna har en stor sådan o det är min mardröm.. perfekta järn o klättra på också, smart! en annan granne(alla är grannar trots vi bor på olika vägar här i byn, hihi!) har grävt en damm för kräftor o satt staket runt men ingen grind? bara snöre där…är det tillåtet..?
Försvann själv i Italien i 3h när vi var på stranden…jag var då 6 år. Hade varit i strandshoppen m pappa o sprang iförväg ner till mor på stranden… men kom fel o gick o gick…då var mamma rätt rädd också när jag väl kom tillbaka…

Oj vad jag känner igen mig i din berättelse! Min son hade också feberkramper vilket är det värsta jag har varit med om. Han är ju nu 9 år och det har vuxit bort men trots det så sitter ändå rädsan så djupt så man kollar honom extra mycket ändå när han har feber.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#3 visst är man nojjig fortfarande…det var hemskt…helt ensam hemma bara jag o, minsta killen o lillan….inga grannar hemma satt på deras trappa o trodde hon dog för mig…fattade ju inte vad det var först!

#2 har faktiskt för mig att man MÅSTE ha staket. det är bara att ringa kristianstadkommun och fråga. vad hjälper ett snöre lixom?
Ja vad sören! Även ett staket är en enkel match om man heter tindra o vill in där!! men grind ska där vara…ska kolla med kommunen…hrm!