Matider
Japp vad har ni för matider hemma hos er??
äter middag runt 17-17.30
jag tycker vi äter hela tiden… :/ Fast det är nog inte sant, men vi hinner int egöra så mkt mellan måltiderna, för maten ska ju lagas också :/

Det beror på vad vi gör.

hur viktigt är det egentligen med fasta mattider?
min ena storebror säger åt mig att vi ska skaffa fasta rutiner redan nu. så han äter var fjärde timme. men han får äta precis när han vill. en dag så åt han inte på 5 ½ timme…

Vi äter middag runt 17-17.30 tiden.
#4 Att barn ska äta var fjärde timme är en gammal skröna sen våra föräldrar fick oss.
Barn behöver två lagade mål mat om dagen, frukost och två mellanmål…sen i vilken intervall matintagen kommer är inte lika viktigt…detta är sagt till mig av en dietist.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

men det gäller ju för lille locke med var fjärde timme.. ;)
Leos (1år och 8månader) måltider ser ut ungefär så här (alla är ungefärliga tider beroende vart man befinner sig vid måltiderna.)
6-7 Välling
8-9 Frukost
11-12 Lunch
14-15 Mellanmål
17-18 Middag
19-20 Välling
I samband eller efter varje måltid slinker det ner någon form av frukt. Många säger att jag haft tur då Leo älskar frukt och grönsaker på dagis har de problem i bland då han bara vill ha ärter och morötter paprika och gurka mm fast den största favoriten är nog tomater. 
Det är, som sagt, gamla skrönor det där med att bäbisar ska äta var fjärde timme. Det finns ingen anledning att hålla så strikta tider, de lär sig att äta regelbundet när de börjar livnära sig på samma lagade mat som resten av familjen. Däremot är det inte alls fel att låta lilleman sitta med och äta när resten av familjen sitter vid matbordet - när han väl kan sitta upp själv i en barnstol…