man växer mycket

Äsch, snart sitter han upp och badar i stället…. :D
Fast det ser ut som en ganska liten badbalja, den jag haft var nog större. Våra barn fick bada i handfatet första veckorna.

tror med att den är liten faktiskt.. får väl köpa större antar jag…

Ja, dom växer mycket o fort! Tiden bara rusar iväg, min lilla skrutta blir 16 månader idag! Känns som det var igår man klämde ut henne, vart tar tiden vägen??? :)

Vi hade en väldigt fiffig badhjälp när våran minsta var så pass stadig att han kunde sitta själv säkert…det var en stol med hål för benen och med 4 väldigt kraftiga sugkoppar under som man sätter fast i badkaret eller på dusch golvet.
Den rekomenderas varmt :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

vad smidigt! var får man tag på en sådan och vad kallas det? =)
#5 och #6
såna där badhjälpmedeln har jag sett nånstans att de inte ska vara bra att använda. Jag har å andra sidan aldrig haft nåt behov av dem heller…

Tror att de finns på bland annat Barnens Hus.

Jag hade med en sån till min yngsta son. Dem finns att köpa på dem flesta ställen som säljer barnartiklar. Man spar verkligen på ryggvärken med den och barnet har jätteskoj!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

anna, om du hittar var du sett de nte är bra får du gärna länka! jag har problem med min rygg och vill gärna ha medel som undlättar för mig!

#10 Titta på barnens hus eller välsorterade barnvagns-affärer, där säljer dem den.
Elisabeth

Ett tips: kolla på www.allaannonser.se Kanske finns någon som vill sälja sin.
Elisabeth

bra idé elisabeth, har faktiskt hittat ngr i skåne som jag bett skicka bilder till mig!

Varför inte lägga in en kategori här om sälj/köp/byt också 
Elisabeth

bra idé igen! du verkar vara full av dem! :D

#16 Jag har många ideer =) kommer säkert med fler sen.
Elisabeth

#6 jag har för mig att vi köpte den på Babyland, inte alls dyr heller :o)
#7 Kan du minnas vad som var dåligt med den badstolen?
#12 Det var hutlöst dyrt…så mycket betalade inte vi för våran stol 
-------------------------------------------------------------------
När barnet precis har lärt sig detta med att sitta själv så ska man inte ha så mycket vatten i badkaret, det får bara räcka upp till strax över rumpen…annars kan barnet börja flyta.
Men när barnet har mer stadighet och kroppskontroll så kan man hälla i mer vatten i karet, som upp till maghöjd.
Våran stol hade som sagt 4 riktigt stora kraftiga sugkoppar som man fäste fast den med sen hade den även en inbyggd badtermometer bak på ryggstödet.
Vi använde den stolen väldigt länge…så pass länge att han var svår att få ut stolen *skratt*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.