Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2767 ggr
[camillahj]
0

folk är inte kloka!

Satte mig vid datorn för att slösurfa lite och då ingår att bläddra runt på aftonbladet.se och fick syn på detta klippet och jag blev alldeles bestört när jag såg klippet! Fruktansvärt! Bara för man förknippar ngt med träning/hälsa är visst allt okej?!? Barnyoga my ass, detta är misshandel med risk för shaken baby-syndrome som följd! Fruktansvärt i mina ögon!

(Vet ej om länken funkar) http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article14530324.ab?start=2225

plutopellis
2

HJÄLP! Och att inte tala om deras armar som hoppar ur led om de nu skulle klara sig från shaken baby! Höll på att sätta tet i halsen! Hade ALDRIG!!! vågat göra det där ens med min unge som är ett nu, slänga honom i armen så!? GUD!! Det där borde anmälas för misshandel och förbjudas Skrikandes

Rokkur
0

Nej, men så kan man ju inte göra!!! Usch, blir ledsen av att se det.

Kan inte vara bra för bebisen, den gråter ju hela tiden! Hade aldrig gjort så med min son!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Minicole
0

Herregud! Får ont i hjärtat av att höra den lilla gråta under HELA "yogan".

Sjuka trender!!!

vinteralvan
0

VANSINNE!

Ketang
0

Är det här USA? Jag blir förbannad! HUR kan man ens överväga att tycka detta är okej? Bebisen ser inte speciellt nöjd ut och gråter hela tiden! Dessutom så är små barns armbågs leder väldigt känsliga och hoppar väldigt lätt ur led om man drar lite i dom. Hon svingar ju verkligen barnet i armarna! Nä fy f*n!

[camillahj]
0

Jag tycker det låter som de pratar tyska typ, men jag kan ha hört fel. Tänker inte se det igen för att avgöra! De som står och tittar på ser ju helnöjda ut dessutom och man får hoppas att den stackars bebisen som en annan kvinna håller i famnen i bakgrunden slipper denna..eh…."yoga"…..!

Man kan ju bara tänka sig själv hur snurrig man själv blir i en enkel karusell som flyger hit o dit och uppochner! Bebisen måste ju vara livrädd!

Ketang
0

Känns som det skulle göra ont att bli svingad så där i armar och ben med. Nä, hur kan man ens komma på tanken??!!

Minicole
0

Hon är från ryssland. Har tydligen nån anläggning i egypten dit man kan åka med sina barn… Sjukt iaf!

Ladydragon
0

googlade runt lite snabbt och en del tyder på att det är en bluff….hon vill enbart ha uppmärksamhet och att det är en docka som används

men å andra sidan så kan man ju inte vara helt säker Obestämd

jag har dock avstått att se på videon jag klarar inte av att se såna saker

plutopellis
0

Ser ut som ett barn i videon i alla fall men jag hoppas verkligen att det är som #9 säger för annars borde hon anmälas för barnmisshandel!

[camillahj]
0

Jag tycker också det ser ut som en riktig bebis, men å andra sidan finns det dockor som ser väldigt naturtrogna ut, så vi får hoppas att det verkligen är en docka för göra sådär med en riktig bebis e sjukt!

Trollhassel
0

Det är en riktig bebis, garanterat. Man slutar aldrig att förvånas över människans dumhet. Jag blir så in i vassen arg när jag ser klippet. Jag vill bara binda fast käringen i en lyftkran och svinga henne upp och ner i ben och armar. Sjukt och korkat!

Stackars lilla bebis, jag känner att jag bara vill sno den och ta hand om den i trygghet. Man utsätter inte sitt barn för det där!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zahara
0

det var ett stort reportage om detta för ca ett år sedan och en massa videor på youyube. det är tyvärr ritiga bebisar! Barnmisshandel tycker jag!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Smullis
2

Fasen vad hemskt! Satt och gapade under hela klippet och bad om att detta inte var sant. Vem fasen behandlar sitt 1-åriga barn på detta viset
?!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Lilj-an
1

Det är kriminellt att utsätta barn för detta. Spärra in dessa människor på psyket där hör dom hemma. Barnen får naturligtvis men för livet, en mamma som gör detta med sitt barn är en dålig mamma hon är sjuk. Hos sin mor ska barnet känna trygghet och inte bli utsatt för ovisshet kan jag lita på mamma eller kommer hon att tappa mig….. stackars barn.

Rajas
0

Usch jag får ont i magen av detta klipp, har dragit mig för att se det och ångrar att jag nu såg det :'( stackars bebis.

Mvh Millan

Marika Norrman
0

Gud jag gråter! FY FAN! Vad är det för människor?!?!?! Hade jag sett det så hade jag tagit barnet direkt. fy fan fy fan.. Var tvungen att gå och pussa på min 10 månaders son direkt.. <3<3

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

pernillaa
0

Kan inte säga annat än att det finns fan folk till allt här i världen!

Ha en bra dag! // Pernilla

Björnidet
0

Den där mamman om hon var mamman skulle omedelbart låsas in. DETTA ÄR BARNMISSHANDEL, barnet gråter ju hela tiden ooch säkert för att detta gör ont. Barns ligament är ju inte färdigvuxna så om lederna hoppar ur skulle inte förvåna mig ett dugg.

Jag håller med er som tycker att detta är

VANSINNE………….