Nalle i det stora blåa huset
Någon som sett Nalle har ett blått hus (eller vad det nu heter) på Barnkanalen? Jag kan inte sluta fundera på hur den där björnen styrs, hur gör killen i dräkten egentligen? Jag har studerat den där björnen och kan bara få det till att han har sin högerhand uppe i björnens huvud, men hur jobbigt måste inte det vara? Jag blir knäpp på detta, måste få veta haha
Har sökt på internet men hittar inget.
Tittar man noga på nalle så ser man att hans armar sitter fast i trådar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ja han rör inte den högra armen men den vänstra far han runt med, greppar saker osv. Så han måste ju använda sin vänstra arm då…
Hmm du har rätt i det.
Haha detta har satt sig ordentligt i min skalle, jag bara måste få reda på hur tusan han gör 
Nu ska jag börja att leta fram dotters gammla filmer för att kolla på nalle i blå huset..
Hehe kanske kan vi lösa detta mysterium 
tja man kan ju börja med att googla…. http://www.google.se/search?hl=sv&q=bear+in+the+big+blue+house+how+does+the+bear+work&oq=Bear+in+the+Big+Blue+House+ho&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=1&gs_upl=108671l109404l0l111783l3l3l0l1l1l0l78l156l2l2l0&gs_l=serp.1.0.0.108671l109404l0l111783l3l3l0l1l1l0l78l156l2l2l0.llsin
och titta vad man hittar då…. http://answers.wikia.com/wiki/How_does_bears_costume_work_in_%22Bear_in_the_Big_Blue_House%22_Is_the_head/neck_animatronic
kan tillägga att både jag och sonen älskar Nalle har ett stort blått hus
fastän vi båda är nog för gamla för det 
#7 Vi också för gammal för nalle, men dyker han i på Tv:en så stannar både jag och dotter upp och tittar.. Han är för go den nallen.
#7 Åååh tack! =) Jag har googlat ihjäl mig men kunde verkligen inte hitta det. Skrev alla möjliga sökord förutom så som du skrev, uppenbarligen ;)
Men då hade jag rätt ändå, killen i dräkten har väl en vältränad arm eller nåt ;) Hihi
Nu kan jag sova lugnt igen