Barn iFokus

Barn

Etikett11-samlevnad
Läst 2676 ggr
Kickan90
0

ang Giftemål

Tänkte skriva här om det är några som precis har gift sig eller funderar på att gifta sig & har barnGlad

Vi har en dotter som är 6veckor & varit tillsammans i 5år nu till hösten och förlovade i 2år.
Min sambo pratar lite om giftemål osv, vet att han kommer att försöka fria "igen", när vi förlovade oss sade han vill du förlova dig med mig? (då jag ville att han skulle fråga vill du gifta dig med mig när vi väl ska gifta oss).
Han hade gjort en riktigt härlig frukost och hade med sig hundarna på varsin sida i sängen. 

Nu har många skämtat om när vi ska gifta oss osv, sambon vet jag vill gärna gifta sig men för mig har det varit lite skrämmande då mina föräldrar gick igenom en jobbig skillsmässa. 
Men känner mig mer redo nu när vi har fått en flicka tillsammans, för vi kommer varandra närmre varann & börjar prata om att köpa gård i framtiden, syskon till våran dotter osv.

Så tänkte höra lite hur ni gjorde..? vi vill ju gärna åka på smekmånad över en helg, tog ni med er era barn eller hade ni barnvakt?
När gifte ni er? var ni gravida eller hade precis fått barn eller ni gifte er när barnen var lite äldre?
Hur gjorde ni på erat bröllop, tema osv?
Stort, litet, familjen, 2 vittnen osv?

[om det blev fel grupp så får ni gärna flytta tråden]

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

AnnaLundin
0

Vi gifte oss när vårt första barn var 9 månader. Vi valde att göra det mer eller mindre i smyg, våra föräldrar och makens syster visste om det men vi ville vara själva.

Vi åkte bort och gifte oss i parken vid ett slott utanför Flen (av alla ställen på denna jord…) Makens syster med man var med som vittnen och för att fotografera, i övrigt var det bara vi och dottern. Vi bodde en natt på slottet och färdades sen hemåt i sakta mak, med någon mer övernattning längs vägen.

Kickan90
0

Låter riktigt mysigt :)
sambon vill gärna åka utomlands, medans jag kan nöja mig med att bo på hotell och ha natten för oss själva sen när hon e lite större.

får väl att se, sambon såg igår att jag smygtittade på klänningar så han frågade om jag ville ut och prova lite klänningar och titta på saker som jag hade velat ha till bröllopet så vi vet ungefär hur vi vill ha det och vad det kommer kosta. spännande, sist vi tittade på klänningar var det till min studentbal så kommer kännas konstigt men då valde han en riktigt fin balklänning till mig så han måste vara med och hjälpa mig även denna gången :D

Medarbetare på

AusaBausa
0

vi gifte oss för 7 år sen o hade alla 3 barn med oss på bröllopet(de var då 2, 6 o 8 år).. vi hade fest i en gammal stärkelsefabrik med ca 50 gäster, kyrkan vi gifte oss i var barnens o mannens dopkyrka.

Vi, jag o mannen, åkte sen utomlands i en vecka!! Fattar inte nu hur jag klarade det men men det gjorde vi..grabbarna var hela veckan hos min syster m familj medans dottern på 2 år var halva veckan hos mormor o morfar o andra halvan hos farmor o farfar…

Smålänning
0

Vi gifte oss i sommras och sonen var 7månader. Gifte oss på Öland i en kyrka:) Ca:50 personer…mest nära vänner, vi hade bara våra familjer som släkt. Det var skönt:) Sonen var såklart med på bröllopet och festen, men ett par vänner hade hand om honom mest, sedan fick han sova med mina försäldrar.

Vi sov en två nätter på Slottshotellet, mysigt:) Men var såklart helt däckade på bröllopsnatten, hade en champageflaska som vi skulle delat på. Min fru drack ett glas… jag drack resten hehe.. Tittade lite på tv å somnade gott.

Det var faktiskt min fru som friade till mig, det var jättefint. Jag hade planerat att fria, sen blev det inte så och hon tyckte väl det gick för lång tid hehe..

Hoppas det går bra för er!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

bubbelbubbel
0

vi gifte oss i höstas när vår son var dryga 1,5. efter 7 år tillsammans, hus och barn så kändes det liksom som det naturliga steget att ta. 

vi gifte oss lite i hemlighet, våra föräldrar visste om det, men var inte med, istället gifte vi oss borgeligt med tre av våra närmsta vänner som vittnen. sonen var självklart med.

samma kväll var vi bara hemma, men dagen efter fick min mamma vara barnvakt och vi hade bokat en svit på en herrgård en bit härifrån.

hur härligt som helst! :)

Ketang
0

Vi gifte oss när dottern var 6månader. Mest för att vi köpt hus och ville känna oss trygga om det hände någon av oss något. Vi åkte till tingsrätten och gifte oss med bara dottern i sällskap. Efteråt åkte vi ner till mina föräldrars sommarstuga där mormor och morfar också var och bjöd på en jätte fin tårta som en kompis gjort dagen till ära :-) Sen hade vi middag för våra föräldrar veckan efter och så firade vi med våra vänner på midsommarafton. (Vi gifte oss i slutet av april i värsta sommar vädret)

Vi åkte ingenstans och hade ju som sagt inget bröllop i den bemärkelsen. Varken jag eller min man gillar sånt där så det passade oss fint!

Kickan90
0

Tycker att det låter hur mysigt som helst ändå :)

vi själva har inte alls kommit på hur vi vill ha det, men vi har ju gott om tid att tänka över hur vi vill ha det. för vi har lite olika åsikter om det jag kan tänka mig att vara hemma o ha smekmånaden o ngn passar våran dotter medans han gärna vill ut och resa ^^

Medarbetare på