Barnkläder
Hej!
Jag behöver lite smakråd från dom som vet.
Jag och min fästman planerar barn som det är just nu och vill vara ute i god til med kläder osv.
Har ni några tips om hur mycket av allt man ska ha första tiden och har ni något annat jag bör tänka på?
Tack på förhand
Alla barn kan inte ha storlek 50 när de föds, så den storleken bör man inte ha mycket i skulle jag säga. Visar det sig att man fått en plutt till bebis KAN man ju faktiskt handla kläder även när bebisen är född :)
Mitt allra bästa tips är omlottbody. Vanliga bodys man drar över huvudet hatade både dottern och vi när hon var riktigt liten och omlottbodysarna användes flitigt i storlek 50, 56 och 62. Då kändes omlotten allra viktigast!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

…sen är det ju så att det är svårt att veta vilken årstid bebisen kommer födas om man inte redan är gravid. En bebis född på sommaren behöver inte samma garderob som en vinterbebis. Dock kan ju lite kortärmade bodys, tunna ljusa långärmade bodys och tunna byxor användas både under varmare kläder och som sommarplagg.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Köp lite kläder i små storlekar då man brukar få av mor och farföräldrar och de används bara en kort tid.
TAck för alla svar :)
Köp strumpbyxor eller byxor med fötter på. Vanliga strumpor ramlar alltid av.