ni som fick barn januari 2012
Undrar hur många som har fått barn nu i januari 2012 :)
Själv fick jag & sambon en liten flicka i v.38+1 den 15januari, hon var beräknad den 27januari iår.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
hej!
jag fick en son den 13:e jan…gick 16 dagar över bf.
var bor ni? hur går det med flickan nu då? är det ert första barn?
Life is a bitch if you are...
spännande, läste om din graviditet.
Gick ju väldigt snabbt för dig och knappt att få några värkar. Själv så fattade jag inte att jag fick några värkar då jag bara fick ont i ryggen och när jag kom in på bb så var jag fullt öppen efter att de hade kollat om det var förvärkar och hur täta dom var x)
Skönt när det går snabbt och lätt (:
bor utanför helsingborg :)
jodå det går bra med lilltösen, hon växer så det knakar ^^
Ja det är första barnet för oss båda.
hur e det med din lilla?
Min lille mår så bra…han är så stor nu trots att han inte fyllt en månad ens. Antar att hans snabba framsteg beror på att han kom ut så sent, haha… ammar honom hela dagarna just nu och han vill bara mysa så jag hinner inte med mycket mer. läste om din fl också, det gick ju också snabbt. jag tror att det vanligaste är att det går fort och bra, men man läser och minns mer de där fl som är mardrömslika. (tex familjeliv, där är ju typ alla akutsnittade,hade förvärkar 3 månader innan och sprack från a till ö) så sjuukt tragiskt…. har du gått med i nån föräldragrupp än? har du kompisar som fått barn nyligen? jag hänger inte i nån f-grupp eftersom jag är omföderska. (men det känns inte riktigt så eftersom det är snart 8år sen) Och mina kompisar gör fortfarande karriärer och skaffar väl barn när de är 40 istället,….. Hur går det med gravidkg förresten, fick du några ens nu när du är så ung?
Nowa har precis lyckas komma i sina kläder i strl 50 :D
Så är det här hemma också, hon vill bara amma och mysa mot bröstet hela tiden dock så sover hon ganska mycket så då passar jag på att rasta hundarna men att få bort alla flyttkartonger är lite klurigare att hinna med så man får ta lite i taget & sen tar ju sambon lite när han kommer hem men det tar ju såån tid.
Ja min sambons kompis fick barn på min födelsedag och jag på hennes, sen har jag några bekanta som har barn runt 6-9månader. annars är de flesta utav våraa kompisar mest ute o festar eller precis har skaffat pojkvän osv ^^
nej, gick bara på en föräldragrupp under min graviditet men alla var typ 10-20år äldre än oss så klickade inte riktigt med dom x) men hoppas att det finns lite fler unga här i trakterna som kommer in på föräldragruppen med barnen sen, annars går jag på babycafé och träffar andra mammor (bor 5min ifrån bvc/babycafét).
har inga faktiskt, gick ner så mkt ibörjan utav graviditeten och sen gick jag upp sakta igen. har bara något litet på magen men inte alls mycket väger dock lika mkt nu som innan jag blev gravid.
hej igen!
Nowa, vilket vackert namn…och vilken tur ni har som har en liten kicka….min pojk har stl 62 nu, och vi hade säkert 75 plagg i bara stl 50-56 som han aldrig kunde använda. tråkigt, men sånt är livet…
haha, kul att läsa att föräldragrupperna still going strong. Minns knappt varför man gick på sånt…
När jag väntade min äldsta, bodde jag i stan och var yngst i föräldragruppen, hade inget gemensamt med de andra som var över 35. Den här gången valde jag att inte vara med (fick förfrågan eftersom bm tyckte att det var lite för längesedan jag fick barn) eftersom i den kommunen som jag bor i nu, är förstagångsmammorna yngre och stirrar lite fientligt på mig när jag går runt med min barnvagn och vägrar dricka latte…så nej, jag känner ingen som fått barn nu som man kan långpromenera med i snön.
var bor ni förresten?
Hur gamla är ni? jag antar att du är runt 21-22 med tanke på ditt nick :)
ha det så bra så länge!
Okej, jag sade till min barmorska att jag var lite besviken på att de inte talade om mer vad som händer när man väl kommer hem m.m. var mest om förlossningen och Amning inte om hur man var i kroppen osv.
okk, här i kommunen är de flesta 25-35 har jag märkt, iallafall på babycafét. men känner några som har jämngamla barn med min dotter skiljer sig 3-4veckor mellan dom.
men vi har inte träffats ännu med våra små men tänkte slå ihopa ett gäng och gå o fika.
tråkigt att de stirrar lite så på dig men förstår hur du känner, får lite förvånadsblickar när jag var gravid (de tyckte väl att jag såg ung ut) och får de ibland nu också ^^ men de struntar jag i.
bara synd att vissa låter åldern spela ngn roll, jag struntar i hur gamla de är bara man har det roligt när man umgås :)
igår på babycafét blev vi fotograferade utav tidningen som var på besök, va roligt att några där tyckte vi skulle vara med på foto (hade precis kommit när fotografen egentligen skulle gå)
Jag är 21 (blir 22 i dec) & sambon är 22 :)
bor utanför Helsingborg i Skåne
du får också ha det såbra ^^