Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1680 ggr
julklappen
2012-02-08 00:25
0

Potta.

Innan man vänjer barnen att sitta på toaletten__bör man då ha låtit barnen få ha potträning  först en tid?

Lenore
2012-02-08 13:37
0

Nej, varför skulle man behöva ha barnet på pottan först? Vi har en liten sits som man sätter på toaringen så att barnet kan sitta bekvämt. Potta har våra töser aldrig gillat.

Det viktiga är, tycker jag, att man leker fram det och inte tvingar barnet att sitta på toan/pottan. Det ska inte förknippas med obehag.

julklappen
2012-02-08 13:46
0

Tack för svar.

Zahara
2012-02-08 20:17
0

Min dotter totalvägrade sitta på pottan eller för den delen ring på toa! hon skulle sitta som mamma och pappa så man fick glatt stå och hålla henne så hon inte trillade i :) Dockan däremot skulle sitta på pottan sidan om :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

intresseradavmassor
2012-02-10 00:00
0

vi har gjort både och - pottan åkte fram när jag märkte att dottern häll sitt kiss..asso att blöjan var torr och man kunde "be2 henne kissa….då åkte den fram och var en del i leken…allt var med och kissade och vi investerade snabbt i en liten toaring…så när hon sprang runt blöjfri fick hon göra som hon ville samt att vi frågade henne om hon behövde…nu hade hon problem med magen, men hade hon INTE haft det, hade hon varit blöjfri från det att hon var året, för hon höll sig och missade aldrig..hon har bara kissat i sängen på natten en gång

[FruStein]
2012-02-10 18:21
0

Nej, det måste man inte. Det är ju dessutom betydligt fräschare för den som är med vid badrumsbesöket om barnet kan sitta på toaletten… Toaletten är dessutom något barnet redan känner till och vet hur man använder då det sett vuxna använda toaletten. Men en bra grej är att ha en hög pall framför toaletten så att barnet kan ta sig upp själv - att inte kunna vila fötterna på något kan ge obehag.

[SallysPigge]
2012-02-10 19:08
0

#3 Just som du så vägrade mitt mellan barn att sitta på pottan, hon ville till toaletten direkt. När man själv satt där så stod hon och slet i sin blöja för hon ville likadant.

Men dom andra två satt på pottan.