Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 11014 ggr
Emelie-E
0

Tips på bra mellanmål

Någon som har några bra tips på mellanmål som passar en 1 åring?
Jag har fastnat lite och har inga idéer..

bubbelbubbel
1

macka med leverpastej, turkisk yoghurt med bär, avokado, gröt, vanlig yoghurt… och där tog det stopp för mig med. :)

Tina-A
0

Min dotter på 11 månader brukar äta yoghurt (naturell, vaniljyoghurt eller turkisk yoghurt). Ibland som den är och ibland något i, typ bär eller lite banan eller så. Ibland får hon en banan eller mandarin, en macka med leverpastej/messmör/ost, lite avokado, torkad frukt (plommon/aprikos) och i enstaka fall får hon äggröra. Hon äter nämligen äggröra till frukost varje morgon så därför ger jag det inte gärna som mellis också, men det funkar :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Smålänning
0

Tass…vi har oxå en ettåring. Behöver oxå tips på Mättande frukost än havregrynsgröt. Sen brukar han få det innan han somnar, sover gott på det. Vill egentligen inte att han ska äta så mkt kolhydrater…eller mest samma sak varje dag. Han kommer hata havregrynsgröt när han blir äldre:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Tina-A
0

#3: Min dotter äter 1 ägg till frukost varje morgon, men någon dag när hon varit väldigt hungrig har hon klämt i sig 1½ :) Ägg är ju väldigt nyttigt också! Kanske något att prova?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Miiiz
0

Brukade ge detta till min son

- krämer (blåbär, jordgubb, maizena osv. )

- frukt (banan, äppel, päron osv.)

- Bröd (oftas mjukt som jag tog bort kanterna från)

- yougurt (blåbär, fruktbom, naturell med frukter i )

- flingor brukade jag också ge

- och ibland gav jag kokta grönsaker som jag hade mosat.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>