Barn iFokus

Barn

Etikett: 15-barnsjukdomar
Läst 4181 ggr
[Alexis78]
0

Vad kan det vara med treåringen?

Det började i onsdags morse med att R var gnällig och hade ganska precis 38 i feber, han brukar vanligtvis ha 36.4 i temp så för honom är det rätt högt. Han kräktes tre ggr fram till 11, sen var han lite bättre.
Vid  15 kom han in till mig i köket och var blå och knottrig över hela benen och även blåtonad över läpparna, han skakade i kroppen och med huvudet, inte spasmiskt utan mer som kraftiga rysningar.

Åkte direkt till v-centralen där det konstaterades att han hade lite hög puls men inget annat, han kräktes en gång till där. De skickade oss ändå med ambulans till sjukhuset eftersom han varit så blå, på sjukhuset hittades inget heller så de gissade på virus och vi fick åka hem.

Torsdag: Feber runt 38.4 som mest.

Fredag:  37.3 på morgonen men stiger sedan till 38.9 under eftermiddagen.

Lördag: 37.4 på morgonen men stiger sedan till 39.1 under eftermiddagen.

Söndag: 37.7 på morgonen och under tidiga eftermiddagen men stiger plötsligt till 39.9 vid 15.30.
Sjukvårdsupplysningen råder oss att åka till sjukhuset igen så det gör vi. Där kollar de allt igen, lite stora halsmandlar men inget som tyder på halsfluss, tungandad och lite snabbare hjärtslag men det är naturligt eftersom han har feber. Byter en blöja och innehållet är gult och nästan rinnande. Tempen vid 18 på kvällen är 38.0 trots att han fick ipren två timmar tidigare.         
Hemskickade igen med besked om att det nog är virus och att vi ska höra av oss om han fortfarande har feber på tisdag. Vid 20.30 är tempen nere på 37.0

Måndag: 37.0 på morgonen men stiger under eftermiddagen till 38.9.
Klagar över illamående och försöker kräkas utan att lyckas vid 16 ungefär.
Klagar över ont i magen och fyller sedan blöjan med löst och illaluktande vid 18. 
Men bara en blöja idag och en igår, inte mer än så.         

Redan i onsdags började han bli väldigt röd under underläppen och igår kväll började det komma små röda prickar runt munnen. Läkaren sa att det berodde på att han var lite torr eftersom han druckit sämre.

Så vad tror ni det kan vara med min lilla plutt, jag är jätteorolig och helt rådvill

Trollhassel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det där med blåheten låter läskigt, men om läkarna tittat på honom ordentligt så är det nog inget farligt får man hoppas. Min dotter har också nyligen haft flera feberdagar, diarré, magsmärtor, illamående och utslag runt munnen och på magen. Det lär gå något skumt virus nu med dessa symtom. Hon hade över 40 grader feber, läskigt var det! Nu är hon frisk men har fortfarande ont i magen vissa stunder.

Hoppas din kille kryar på sig och att det bara är ett dumt virus!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[SallysPigge]
0

Hur är det med din son?

[Alexis78]
0

#2# Vad snällt av dig att fråga. Han är äntligen feberfri, tack och lov. Storebror fick några dagara med extrem feber och frossa men sen verkar det ha gått över på honom med. Verkligen ett skumt virus som går nu.

[SallysPigge]
0

#3 Åh vad skönt! :-D