Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 857 ggr
fia-mia
0

Bildspel till gymnasiemässa

Jag kommer fotografera en hel del åt en gymnasieskola. En del bilder kommer gå som ett bildspel under gymnasiemässan i Norrköping.

Jag har ställt samma frågor på tonåringar iFokus men jag utgår ifrån att ni föräldrar har åsikter om detta med.

Vad för typ av bilder är viktiga att se på mässan? Bilder på skolmiljön, elever, lärare, matsal? Något mer?

Det här är ett gymnasie med praktiska linjer. Är det då viktigt att se vad det finns för verktyg osv för att kunna nå de praktiska målen?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker du ska försöka fotografera projekt som eleverna håller på med. Verktyg är minre viktiga, men vad är det för typ av utbildningar?

Ex om det är plåtslagar utb och eleverna rätar ut plåt skador på en bil kan man fota dom in action så att säga och kanske en efter bild med resultatet.

fia-mia
0

Det rör sig om byggprogrammet, VVS, lås och larm och dylikt. De har en stor verkstad där de jobbar mycket så jag tänkte fota när de jobbar där. Tar jag med vidvinkel kan man ju få med verkstaden och då se ungefär vad som finns. :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Ketang
0

Ett tips är att inte ta för många bilder med vidvinkel utan ta några detalj bilder på dom också. Om du vill att det ska se snyggt ut också och inte bara som information menar jag ;-)

fia-mia
0

Ja, precis. Har väl tänkt mig en del "proffsiga" bilder till portfolion. Sedan blir det väl lite som bara visar verkligheten utan perfekt komposition. Därmed inte dåliga, men bilder som kanske inte ur fotosynpunkt är perfekta.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Ketang
0

#4 Precis som jag tänkte ;-) Lycka till!

fia-mia
0

Tack :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)