Kan jag vara gravid?
Jag har nyligen slutat med p-piller för att jag inte trivdes med dessa, har haft mens 2 ggr sedan dess, varav första typ direkt efter jag slutade. Sedan dess har vi haft typ 1 avbrutet samlag och några "gnuggningar" utan penetrering. Han har alltså aldrig "kommit" i mig.
Nu är det såhär: Ungefär den 13/9 slutade min senaste mens och nu senaste veckan har jag gått med nästan ständig molande värk, ibland sitter den vid livmodern och det känns som jag ska få mens när som helst och ibland (oftast) sitter den på höger sida i navelhöjd. Jag har under denna tid också varit dålig i magen och väldigt gasig. Det känns lite som mjälthugg fast mer pulserande värkar. Värst var det för ca 1 vecka sedan då jag blev orolig att det kunde vara blindtarmen (inte för att det gjorde jätteont, utan för att det var där på höger sida). Jag kan dock inte helt säkert peka att DÄR gör det ont, utan det kan flytta sig lite och är ibland lite diffust, men iaf så pass tydligt att det är på höger sida eller nere vid livmodern.
Hjälp mig snälla forummedlemmar, kan jag vara gravid?
Jag gjorde ett test idag som visade negativt, men det kanske är för tidigt? Det stod att det kunde användas från den dag man väntade mensen, men eftersom jag ätit p-piller i 7-8 år och alldeles nyligen slutat så har jag ingen aning om hur långa mina cykler är.
Om det inte kan vara graviditet, vad kan det då vara? Men kan det kännas så tidigt? Och ska det kännas på höger sida och som jag beskrivit?
Nu vet jag inte vad det skulle kunna vara, men om det är graviditet kan det ju vara så att du testade för tidigt. Vissa har väldigt låga halter av det där hormonet, vad det nu heter hehe, som ger utslag på graviditetstesten.
Vänta några dagar eller en vecka och testa igen!
När jag var gravid (dottern är 7 månader nu) så kände jag ingenting alls mer eller mindre. Ibland hade jag lite ont i livmodern då och då, "växtvärk", så det skulle ju kunna vara något sånt du känner om du skulle vara gravid. Dock är livmodern ganska långt ner, inte vid navelhöjd, utan snarare vid blygdbenet :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#1 Tack så mycket för svar! Ja, ibland har det ju känts i livmodern, men på högra sidan ligger det som och gnager mest hela tiden, mer eller mindre sedan typ 1 vecka :/ Har läst att man även kan ha smärtor just på sidan i början av graviditeten…? För ca 1 vecka sedan kändes det som sagt i livmodern på ganska liknande sätt som när man ska ha mens, men ingen mens kom…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är mer intressant när din senaste mens började, det är från den dagen man räknar. Vänta en vecka och testa igen. Om värken inte går över så får du boka tid hos gyn så dom får kolla upp det. Man ska inte gå omkring och ha ont.