Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 2257 ggr
[kvasthilda1972]
0

lyckliga barn mobbar inte...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eftersom jag läst en del om mobbing både bland barn och vuxna började jag fundera…

Jag insåg att dessa som mobbar och är elaka inte är lyckliga och har någon inre frid eftersom dom måste trampa på någon annan för att själv må bättre…

Jag vill önska att vi som föräldrar gör vårt bästa för att hålla oss själva lyckliga för att sprida det vidare till våra barn.

När någon vuxen eller ett barn bli illa behandlad av en annan så ber jag er säja till mobbaren…

-vad är det som får dig att må så dåligt att du känner att du måste trampa på mig för att må bättre?

Snälla föräldrar gör ert bästa att sprida lycka och frid omkring er!!!

[Alexis78]
0

Hmmm vackert men lite flummigt, mobbning är djupare än så är jag rädd.

JohannaEkroth
0

Jag måste hålla med Kvastis, för från vilken vinkel man än ser på problemet så gör påståendet att inte ha någon inre frid att man ser på det från samma utgångspunkt.

Ett barn som växt upp hos rikt folk och får allt och ändå mobbar och folk förstår inte varför, för barnet har allt… Nej, de har säkert inte tillräckligt med uppmärksamhet från föräldrarna då de jobbar dygnet runt för att ha råd, eller så saknas det utmaningar i barnens liv, då de får allt de pekar på och aldrig får tänka själva. De är helt enkelt rastlösa inombords och har inte inre frid…

Att ett barn som har det dåligt ställt hemma mobbar är det lättare att man förstår varför de handlar som de gör…

___

Ett barn…

Ett barn som kritiseras - lär sig fördöma
Ett barn som får stryk - lär sig att slåss
Ett barn som hånas - lär sig blyghet
Ett barn som utsätts för ironi - får dåligt samvete
Men…
Ett barn som får uppmuntran - lär sig förtroende
Ett barn som möts med tolerans - lär sig tålamod
Ett barn som får beröm - lär sig uppskatta
Ett barn som får uppleva rent spel - lär sig rättvisa
Ett barn som känner vänskap - lär sig vänlighet
Ett barn som får uppleva trygghet - lär sig tilltro
Ett barn som blir omtyckt och kramat - lär sig känna kärlek i världen

Av: Dorothy Law Holte

Ser man till att barnet inte utsätts för de 4 övre punkterna, utan de 7 nedersta, plus stimulans och har någon bra person som de verkligen har förtroende för och ser upp till, så har man ett tryggt och kärleksfullt barn med ett inre lugn.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[kvasthilda1972]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka fina och kloka råd du ger HannaGlad

Hoppas att många föräldrar tar till sig detta så har vi nått en bit på vägen att få folk att hitta sin frid och egna lycka!!!