Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 5622 ggr
MagArne
1

Behövs ryggsäck till dagis?

Grabben (1,5 år) ska börja på dagis om en månad och jag undrar jag behöver köpa en liten ryggsäck till honom?

Då han är så pass ung är det ju tveksamt om han har användning för den och det kanske är läge att vänta tills han är minst två år?

En liten barnryggsäck rymmer ju ändå inte alla ombyteskläder och grabben kommer omöjligt att orka bära den. Men till utflyker med en smörgås i kanske fungerar för att få lite ryggsäcksvana inför framtiden?

Hur fungerar det på era barns dagis?

AusaBausa
0

våra barn har haft en liten barn-ryggsäck att ha på förskolan när de ska på utflykt o så..

Extra kläder har jag alltid låtit ligga i deras låda på facket för extrakläder..

johan
0

Vi har aldrig haft någon användning för ryggsäck till vår tjej som är fyllt tre, men jag kan tänka mig att det skiljer sig från dagis till dagis.

Mvh // Johan

AusaBausa
0

ja det skiljer sig säkert från förskola till förskola..bäst är ju att börja inskolning och då höra med personalen vad just ditt barn behöver ha på sin förskolan..

[WX5]
0

Extrakläder har vi skåpet på dagis och ingen har behövt en ryggsäck.

Ladydragon
0

En ryggsäck till barnet är nog rätt onödigt dessutom är dom så små

däremot så kan det vara en bra idé med en större ryggsäck eller väska att ha ombyteskläder och annat i 
det brukar bli en hel del bärande fram och tillbaka med smutsiga och rena kläder

sen är det ju alltid bra att rådfråga personalen vad dom anser behövs det varierar säkert från dagis till dagis

AusaBausa
0

ja fast på vår förskola (på alla 4 fsk jag jobbat samt där mina barn varit när de var små, 2 olika fsk) så har alla barn, yngre som äldre sin egen ryggsäck när de går på utflykt t skogen, lekparken etc och i den har de sin fika samt sittunderlägg o ev extrablöja/kläder

men så som jag skrev innan är det bästa att höra med just ER förskola vad de tycker är lämpligt och hur de arbetar…

jesse741
0

Hos oss har barnen lådor på sina fack där dom har sina extrakläder.

När vi ska på utflykt så har vi en sk shoppingvagn där vi har vår dricka och mat i. Det är sällan barnen använder egna ryggsäckar hos oss.

Men som sagts innan, det é olika från förskola till förskola. Kolla med ertdagis vad dom tycker é bäst.

Lycka till!!!!!!