Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 3040 ggr
ho0mii3z
0

Hur nattar ni era barn?

Alla föräldrar jag stöter på har olika sätt att natta sina små anglar eller monster på.

Hur gör ni?
ligger ni och läser för dem? Ligger brevid tills dem har somnat?
Lägger ne dem i sin säng och säger godnatt, släker lampan och går ut? eller somnar era i soffan?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

AnnaLundin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Just nu - de stora lägger sig själva, ibland läser de en bok eller lyssnar på en cd-saga. Minstingen (drygt 2) lägger vi ner, stoppar om och går därifrån.

Vi har aldrig legat hos våra barn för att få dem att somna, men det har funnits persioder när vi suttit i deras rum tills de somnat för att de annars inte kunnat låta bli att leka eller tramsa.

[Theriss]
0

Min son är sju månader. Vi bytar blöja, tar på pyjamas, jag ammar och sen lägger jag honom i hans säng med napp och snutte och sätter igång en speldosa. Sedan går jag. Han somnar oftast väldigt snabbt.

ho0mii3z
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så nattar vi med.

Vi har våra mys rutiner , med middag, barnprogram, bad och pyjamas, välling flaskan och tandborstningen, sen bär vi in henne i sin spjälsäng stoppar om pussar och säger godnatt, sen går vi ut. Hon somnar på en gång.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Tina-A
0

Min lilla är bara 4½ månad, men vi äter gröt, badar, på med blöja, läser en saga och sen ammar vi i min och sambons säng tills hon somnar.

Jag vet att många säger att man inte ska låta dom amma tills dom somnar utan att man ska avbryta innan, men så gör vi och det funkar för oss :P
Släpper hon bröstet innan hon somnat petar jag in en napp i munnen och så somnar hon ganska direkt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

bubbelbubbel
0

min kille, 15 mån, har precis fått en egen "stor" säng, efter månader av vägran i spjälsäng. när han sov hos oss låg vi jämte tills han somnade.

när jag nattar honom nu i hans egen säng brukar jag lägga mig på golvet, sjunga (läs yla) lite, och sen låtsas att jag sover, han kikar över kanten några gånger och försöker prata lite med mig, men om jag andas djupt och låtsas sova så lägger han sig ner, myser lite med sin filt och sen somnar han. heeeelt fantastiskt! :)

Emelie-E
0

Jag tar på nattblöja, pyjamas, lägger honom i sängen med en flaska ersättning och när han ätit klart blir det att stoppa in nappen och sen somnar han.
Ibland kan han ligga och vela lite i sängen, dra sig upp och kika över kanten, men jag låter honom vara eller lägger honom ner igen och så sover han snart =)

Ladydragon
0

min son är nu 11 år och nattningen har varierat en hel del genom åren

första 2 åren blev det barnprogram nedvarvning och sen lägga han i sängen med speldosa som sällskap han somnade alltid direkt

2-4 års då blev det mycket krångligare med egen säng och eget rum och möjligheten att vandra runt jag gav upp fort och ställda in sängen igen i sovrummet och satt hos han 1 timme innan han somnade 
istället för att han skulle skrika sig till sömns själv blev det en skön nedvarvning då man kunde läsa eller sy en stund
och så länge man satt hos honom så låg han snällt i sängen och vilade innan han somnade

4-11 år  i 4 års present om jag minns rätt så fick han en bandspelare och ljudsagor då gick det utmärkt att sova själv i eget rum
och den rutinen består en kram och puss och sen sätta igång bandspelaren så lyssnar han själv på saga tills han somnar
ljudsagan är även en trygghet på natten om han vaknar då sätter han själv igång det en gång till och kan lyssna

HeHe kan villigt erkänna att jag kör ungefär samma grej som min son för o somna dock så lyssnar jag på ljudböcker