Barn iFokus

Barn

Etikett: 01-allmänt-om-barn
Läst 1331 ggr
Lamina
1

Vaccin föredrag med Linda Karlström

Har just tittat på hela föredraget på youtube och tyckte det var väldigt intressant. Vad tror ni, ligger det nånting i det hon säger? Obestämd

Länk

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

AnnaLundin
0

har du lust att sammanfatta kort vad det är hon säger?

Lamina
0

Oooj… Jo, men jag kan ju inte riktigt göra det rättvisa. I princip säger hon att vaccin är farligt och ger massvis med sjukdommar, orsakar plötslig spädbarnsdöd osv… Sen går hon igenom massa olika forskningsresultat för att visa att det hon säger är sant och att det faktiskt inte var vaccin som utrotade alla dom stora sjukdommarna. Sen är det väl lite filmer och berättelser med folk som blivit skadade av att ta vaccin och i slutändan så berättar hon om att det faktiskt inte finns några bevis för att vaccin är verksamt, snarare tvärtom, det orsakar många gånger dom sjukdommar dom ska skydda mot. Men som sagt, kan inte riktigt göra det rättvisa, man måste se filmen för att förstå…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

AnnaLundin
0

misstänkte att det var något sånt och jag lovar, hade det varit sanning så hade vacciner varken existerat eller rekommenderats. Jag tänker inte utsätta mig för att titta på filmen då jag anser att det är rent bullshit. Men jag vet att antroposoferna har nån såndär snedvriden uppfattning om vaccinernas farlighet och overksamhet.

Vacciner hjälper visst mot sjukdomar och de utsätts för hårda tester för att se att biverkningarna är betydligt mindre än den effekt man är ute efter innan de släpps på marknaden.

Det fanns en "forskningsrapport" som påstod att MPR-vaccinet skulle orsaka autism och den rapporten är numera sågad på både längden och tvären, då den inte håller måttet och inte visar något samband alls. Jag hinner inte leta länkar nu, men jag tror faktiskt att jag har länkat här på barn iFokus till nåt ställe där man kunde läsa om felaktigheterna i den rapporten.

Den som vill utsätta sina barn för risken att få de sjukdomar man vaccinerar mot och de skador som inte sällan följer med dessa sjukdomar genom att låta bli att vaccinera gör sitt eget val. Och tack vare att de flesta andra barn är vaccinerade är risken inte så stor att de ovaccinerade barnen blir sjuka heller, eftersom det sällan blir stora epidemier numera. Men detta gäller bara så länge de håller sig i den här delen av världen…