Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 15528 ggr
Tina-A
0

Vilka klädstorlekar när?

Letade lite bland trådande men hittade inget..

Vilka klädstorlekar, och när, hade era små bebisar 0-12 månader?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[YlvaP]
0

Det är ju lite olika det där. Beror hur lång bebisen är. Men grunden är väl att 50-56 dom första månaderna, 62 till 3 månaders, 68 till 6-månader, 74 till 9-månader och 80 till 1-åringen. Det är som sagt grunden.

Två av mina tjejer är väldigt långa så när dom tex var 9 månader hade dom redan stl 86 medan den mellersta tjejen ännu hade stl 74 när hon var 1-år.

MimmieM
0

Min pojk är 6 månader nu och drar 74-80, de där månadsangivelserna har aldrig passat in på honom eftersom han lite rund <3

Carpe Diem

[YlvaP]
0

Precis. Inte på två av mina barn heller. Tungan ute Äldsta dottern har numera stl 146 och går bara i tvåan.

AlbaStiffler
0

Min son föddes in i strl 62. Han var 57 som nyfödd så inte ens 56 passade många dagar. Hade med oss 52 kläder till bb o tur nog en tröja (resten bodysar som inte passade) så den fick han ha tills vi kunde köpa större kläder.

Om du undrar för att köpa i present så hellre köpa en storlek större än vad du misstänker så växer ju åtminstone barnet i det. Så tråkigt att få för små kläder. :-)

Min son är nu lite drygt 1,5 år o passar i kläder 90-100 beroende på modell o det är ju för typ 2-3åringar minst. Han är lång o smal o får därför passformsproblem då de inte riktigt är gkorda för hans figur. 3-åringar ser ju annorlunda ut trots om de är lika långa som en 1,5åring.

elyse
0

Jag ska på namngivningsceremoni och frågade om klädstorlek till pojken som nu är 8 månader och han drar 86! Han är dock jättestor.

bubbelbubbel
0

min lille är 7,5 månad och har 74 nu, vi börjar nog nosa på 80 alldeles strax.

spännande, för när han föddes drunknade han i strl 50, så det går fort!

Tina-A
0

#4: Nej det är ingen present, jag är mer intresserad av att se hur olika snabbt olika barn växer :) Tycker det är väldigt spännande.
Hur länge kunde din son ha 62? När gick ni över till 68 ungefär?

#6: Ja, det är verkligen olika! När gick han över till 56? :) Och när till 62? 68?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

bubbelbubbel
0

#7, han var pytteliten när han föddes, vägde 2770, han hade kanske strl 50 i en månad? jag hade visserligen inte så mycket kläder i 50, hade köpt mest i 56 för jag förväntade mig inte en så liten bebis, haha, så 56 hade han ju ganska länge, även om det var väldigt stort till en början. vi gick nog över till 62 när han var 3 månader, vi gödde honom ordentligt ;)

62 hade vi över hela sommaren (4-5mån), och 68 köpte jag bara enstaka plagg av, då var han kanske 5 månader, det skiljer ju ganska lite i storlekarna så jag högg på 74 direkt istället och vek upp armarna, för när dom väl börjar växa går det fort!
och det känns onödigt att köpa för mycket kläder som knappt hinner bli använda, för man är ju inte rik som föräldraledig direkt :)

Trollhassel
0

Skrattande De första 3 veckorna, strl 44, sen 50 tills hon var 2 månader, 56 tills hon var 3 månader, 62 tills hon var 5 månader, 68 till hon var 7,5 månad och nu har hon strl 74. Lite stort är det men det passar bättre än 68 nu. 

Julia var liten när hon föddes.  Kyss

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AlbaStiffler
0

#9. Ja hon måste vart väldigt liten. Specielli i jämförelse med mitt monster. ;)

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Kyss Ja, pytteliten och så söt så man knappt tror det är sant! Saknar den tiden! Det går så fort!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Theriss]
0

Min pojke var 51cm lång och vägde 4100g när han föddes. Passade i storlek 50 till ungefär tre veckors ålder.
Nu är han drygt en månad och har 56-62.

Jensa90
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vår lille knodd va född 2veckor över tiden, men strl 50 va liite för stort för honom då, men nu så är han en stor goding på 10veckor (idag) o han har minst 64-68 i kläder, mycket i den strl som blir lite tajt längst kroppen, men stor runt om o långa ärmar.
 Jag köper kläder i strl 74 just nu för att de ska sitta lite lösare o inte bli så bråkigt när han ska klä på… han har även strl 4 i Libero blöjor.. växer som en tok vår lilla. =P

Resistance is futile. 

Memsan
0

Min son har haft såhär:

0-2 veckor  stl 50

2 v-2 månader stl 56

2-4 mån stl. 62

4-6 mån stl. 68

6-8 mån. 74

8-10 mån. 80

10-uppåt  stl. 86

Idag är han drygt 13 månader och jag köper bara 92 till honom nu.

Jensa90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en guide jag hitta för länge sen, ett bra hjälpmedel iaf. =)

Resistance is futile. 

AnnaLundin
0

Fast det där är så himla varierande…

Min son, som blir 6 år nästa vecka, har stl 128 i kläder….

tokmulle
0

min bebis som är snart 4månader, drar nu strlk 74.. Han föddes dock lång (trots korta föräldrar), var 55cm vid födelsen.. Mina tre tidigare barn har däremot fallit in i den sk normala storleksåldern, utom den äldste som inte var så stor vid födelsen (45 cm 2,2kg) Dock drar han som tioåring numera strlk 146/152, så han har vuxit i kapp sig :)

Ålder och storleks tabellerna är riktmärken, men jag har en känsla av att då barnen föds större och större, stämmer inte dom på många av barnen..

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

Ida
0

Det är ju så olika också bland olika märken tycker jag. En body från HM eller POP är mycket större än andra märken. Och så krymper de en del vid tvätt. Men generellt så har vår lille haft 50-56 de två första månaderna (han var 50 cm när han föddes) och nu är han 3 mån och har storlek 62 och en del 68.

fiina
0

När jag var gravid avrådde varenda människa mig från att köpa kläder i stl 50 "för det växer de ur på två veckor". Icke. Min dotter kunde ha 50 tills hon var 3-4 månader så efter hemkomsten från BB fick jag ge mig ut och köpa massa kläder i 50 för de i 56 trillade hon nästan ur. :)

62 och 68 kunde mitt barn ha länge (68 fortfarande).

Nu är hon nio månader och har 68-74. Klart att jag kan dra på kläder upp till stl 80 men då är de för långa i både armar och ben.

Visserligen har jag en liten flicka och därav de små storlekarna men jag tycker det är fel att förutsätta att alla bebisar är blixtefeta och växer som ogräs. Vissa växer men inte bara på bredden. :)

Tror 74 kommer passa perfekt även på ettårsdagen :)

fiina
0

# 18

Tycker snarare att kläderna växer i tvätten.

Zebben
0

Min yngsta dotter är nu 2 år och 3 mån. Hon har 86 i storlek, i några få har hon 92. Hon hade 48 (eller är det 45?) -50 när hon föddes. Lite stort men det funkade.

Hon är en liten tjej, men oj så fort de växer! Hennes kusin som är 8 månader har också 86. Visserligen är han kille.