6 tappade tänder när dom är 6 år?
Min äldsta dotter tappade sina första två tänder när hon nyss fyllt 6 år. Nästa tandpar nere minns jag faktiskt inte när de var borta…
Övertänderna var hon utan hela första terminen i förskoleklassen. Paret bredvid övertänderna tog hela vårterminen på sig att smyga fram.
Så här såg hon ut när hon började F-klassen
Min dotter har precis börjat förskoleklass och har tappat flest tänder mig veterligen…
Hoppas hon inte blir tidig med andra saker sen bara.
#1 Vilken söt dotter du har!

Min son fyller 7 år om en månad och han har inte tappat någon alls.

Min dotter var ca 6 när de första tappades. hon tappade 8 tänder totalt inom loppet av ½ år… så olika för alla =) samma med visdomständerna då de kan komma lite närsomhelst när man e större
Kan ju fortsätta med att min andra dotter fyllde 6 härom dagen och hon har inte tappat en enda tand, även om hon har tjatat om (läs "!hoppats på) lösa tänder ända sedan storasyster började tappa sina…
Min 6-åring har tappat 2 tänder + en som lillasyster slog ut men en träskallra för 2 år sedan. Dom 2 som hon tappat "av sig själv" har kommit upp men på den utslaga framtandens plats är det tomt fortfarande men tandläkaren har sagt att det finns en tand där under som är oskadad.
Och så är en av dom övre tänderna lös…så nu ska det trilla en till inom kort.

min dotter fyller 7år nu om några veckor men hon har nu tapapt 6tänder:-) o några har kommit upp..
I veckan tappade min dotter 7:e tanden och den 8:e är väldans lös.
min syster dotter är 8 år och har tappat 10 tänder, och alla har vext ut, medan hennes brödrar som är 10 år (tvillingar) har tappat 9st. (de har blivigt 8 och 10 iår födda tidigt på året)
Min mellersta har tappat alla sina 8 tänder innan hon fyllde 6år.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kul att tråden är kvar. Min yngsta dotter på 5 år och 7 månader är på väg att tappa sin allra första tand när som helst nu. Men hon vill absolut inte tappa den säger hon.
efter lite googlande så får jag fram att ett barn har 20 mjölktänder så det är nog ingen fara att ditt barn redan har tappat 6 st
min son är nu 11 och jag trodde väl nånstans att han va färdig med o tappa mjölktänderna men inte då han har tappat 6 stycken på ett halvår nu och det är 3 kvar
men enligt tandläkaren så är det visst helt normalt
Hej! Jag har en dotter som det liksom är tvärtom på. Hon är 6 år nu men hon har bara fått upp 9 tänder. Vad ska jag göra?
Frida
31 år
Nu har jag inga barn än, men jag tappade min första tand när jag var 4, när jag var 6 hade jag tappat 12 st och min sista tappade jag när jag var 9 år :)